نکاتی درباره‎ ارتباط کرونا با شرایط اقلیمی و پایداری

به گزارش سیناپرس اردبیل و به نقل از مدیکال نیوز شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تعاملات ما با محیط طبیعی شرایط مناسبی را برای انتقال عوامل بیماری‌زا از حیوانات وحشی به انسان‌ها ایجاد می‌کند، زیرا رشد جمعیت، شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی ما را در تماس نزدیک‌تری با حیات وحش قرار می‌دهد.

در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو، انگلستان‎ تغییرات اقلیمی و پایداری دائماً در اخبار بود. علیرغم چند صدای مخالف، اکثر کارشناسان دریافتند که مردم تا حد زیادی مسئول تغییرات آب و هوایی هستند و اقدامات باید به سرعت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اجرا شود.

سپس، در دسامبر 2019، COVID-19 رخ داد. ناگهان نگرانی فوری تری برای دولت ها ایجاد شد تا با آن مقابله کنند. تغییرات آب و هوایی به سرعت تبدیل به یک مشکل برای آینده شد. مردم در حال حاضر از این بیماری جدید رنج می برند، اما چیزی که خیلی ها شروع به درک کردند این بود که این دو موضوع به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. رشد جمعیت که منجر به تغییرات آب و هوایی می شود، احتمال انتقال بیماری از حیوانات به انسان را نیز افزایش می دهد.

 بیماری کرونا اولین بیماری مشترک بین انسان و دام نیست. سازمان جهانی بهداشت بیش از 200 بیماری از این قبیل را ثبت کرده است و تا زمانی که به روش صحیح نسبت به آن واکنش نشان ندهیم، کووید-19 آخرین مورد نخواهد بود.

منبع :medical news 
مترجم :پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا