ورزش چگونه از سلول های مغز محافظت می کند؟

به گزارش سیناپرس، یک مطالعه جدید که به مکانیسم های دخیل در رابطه بین ورزش و سلول های مغزی پرداخته شات، نشان می دهد که ورزش و تحرک با تاثیر در حفظ سطح انسولین و شاخص توده بدنی می تواند به محافظت از حجم مغز و در نتیجه جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

محققان مرکز تحقیقات اینسرم واقع در شهر کائن فرانسه می گویند، این نتایج به ما کمک می کند تا بفهمیم فعالیت بدنی چگونه بر سلامت مغز تأثیر می‌ گذارد و ممکن است ما را در توسعه استراتژی ‌هایی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن کاهش مشکلات حافظه و مهارت‌ های تفکر مرتبط با افزایش سن راهنمایی کنند.به گزارش سیناپرس، سالمندانی که از نظر بدنی فعال هستند، مزایای قلبی عروقی به دست می ‌آورند که منجر به یکپارچگی ساختاری مغز در آن ها می شود. 

در مقابل، محققان دریافتند که رابطه بین ورزش و متابولیسم گلوکز در مغز تحت تأثیر سطح انسولین یا شاخص توده بدنی (BMI) قرار ندارد. کاهش متابولیسم گلوکز در مغز را می توان در افراد مبتلا به زوال عقل مشاهده کرد.

آنها پس از بررسی نتایج مشاهده شده در میان 134 نفر با میانگین سنی 69 سال و بدون هیچ سابقه اختلال در حافظه، نتیجه گرفتند افرادی که بیشترین فعالیت بدنی را داشتند، حجم کل ماده خاکستری در مغزشان نسبت به افرادی که کمترین میزان فعالیت بدنی داشتند، بیشتر بود.به گزارش سیناپرس، همچنین افرادی که بیشترین فعالیت بدنی را داشتند، میانگین متابولیسم گلوکز در مغزشان نسبت به بقیه افراد، بالاتر بود.

پژوهشگران افزوده اند: حفظ BMI پایین از طریق فعالیت بدنی می تواند به جلوگیری از اختلال متابولیسم انسولین که اغلب در پیری دیده می شود، کمک کند و در نتیجه سلامت مغز را ارتقا دهد.

قابل ذکر است یافته های تحقیقاتی فوق در مجله  Neurologyوابسته به آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا