شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ایجاد شد

به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی پنجشنبه شب در آیین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این شورا با هدف ساماندهی بهتر امور علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی و ارتباط مطلوب این نهاد با دانشگاه ها تشکیل شده است که به توسعه کمی و کیفی این فعالیت ها کمک خواهد کرد.
وی جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب و از ستون های علمی کشور دانست و اظهارکرد: در 35 سال اخیر جهاد دانشگاهی منشا افتخارات علمی و فرهنگی ارزنده بوده است. 
هاشمی از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت علمی و فرهنگی دانشگاه ها یاد کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به وظایف مهم این نهاد علمی و آموزشی و نیازهای روز جامعه باید با تولید علم و پژوهش نقش بیشتری ایفا کند.
وی از مسوولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد خواست از گسترش امکانات و اجرای طرح های جهاد دانشگاهی این استان بیشتر حمایت کنند و برای رفع مشکلات آن بکوشند.
هاشمی تصریح کرد: جهاد داشگاهی در تمام استان ها از نطر بودجه وابسته به دولت نیست و عمده اعتبارات آن با فعالیت های علمی، فرهنگی وآموزشی تامین می شود.
رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین به نقش جهاد دانشگاهی و خدمات ارزنده آن اشاره کرد و گفت: تقویت فعالیت های فرهنگی و علمی جهاد دانشگاهی بیش از پیش در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته است.
شمس الله رشیدی با بیان اینکه نیروهای جهاد دانشگاهی استان دارای روحیه جهادی هستند به این معنا که در عرصه فرهنگی، علمی و پژوهشی با کمترین امکانات بیشترین فعالیت را دارند، حمایت از این نهاد علمی را مورد تاکید قرار داد.
وی سه وظیفه مهم جهاد دانشگاهی را انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها، فعالیت های پژوهشی تا مرحله صنعتی و نیمه صنعتی و پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت ذکر کرد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد در فروردین سال 80 راه اندازی شد و در این 14سال فقط یک میلیارد و500 میلیون ریال کمک استانی به آن شده که این مبلغ ناچیزی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: فرهنگ پایه و اساس هویت جامعه است و برای تقویت آن باید هر تصمیمی اندیشه محور باشد.
فتاح محمدی فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی را ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه ها دانست و افزود: دانشگاه باید پیشرو در عرصه مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم و پیچیده خود فکر و اراده افراد را مورد هدف قرارمی دهد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به لحاظ داشتن رسالت فرهنگی در دانشگاه ها باید برای تقویت فرهنگ دینی و باورهای مذهبی دانشجویان بیشتر تلاش کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا