پایان پروژه محافظت از آثار باستانی قطب جنوب

سینا پرس : تیمی از اعضای اتحادیه حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی قطب جنوب Antarctic Heritage Trust در نیوزلند موفق به انجام عملیات حفاظتی و مرمتی سه ساختمان و هزاران شی باقی مانده در آن ها  شدند . این آثار توسط روبرت فالکون اسکات Robert Falcon Scott از مکتشفین قطب جنوب و ارنست شاکلتون Ernest Shackleton  ، از دیگر افراد این گروه در قطب جنوب رها شده بود .  گفتنی است این تیم اکتشافی حدود یکصد سال پیش برای کشف قطب جنوب به این منطقه سفر کرده بودند .

در این عملیات مرمتی ، بخش های آسیب دیده کلبه چوبی کاپیتان روبرت فالکون اسکات تعویض شده و پس از عایق کاری در جای خود نصب شدند . این کلبه در منطقه Cape Royds از قطب جنوب قرار دارد . در همین رابطه یکی از مرمتگران این پروژه اعلام کرد : به دلیل شرایط خاص اقلیمی قطب جنوب ، تمامی کارها سه برابر بیشتر از حالت عادی به طول انجامید .

در این عملیات مرمتی ، بخش های آسیب دیده کلبه چوبی کاپیتان روبرت فالکون اسکات تعویض شده و پس از عایق کاری در جای خود نصب شدند . این کلبه در منطقه Cape Royds از قطب جنوب قرار دارد . در همین رابطه یکی از مرمتگران این پروژه اعلام کرد : به دلیل شرایط خاص اقلیمی قطب جنوب ، تمامی کارها سه برابر بیشتر از حالت عادی به طول انجامید .

فتنی است در این پروژه ، وسایل آشپزی و تغذیه  ، لباس ها ، تجهیزات و وسایل شخصی باقی مانده از کاپیتان اسکات و ارنست شاکلتون که از آن ها در حین اردوی اکتشافی خود به قطب جنوب استفاده کرده بودند نیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت که به منظور اجرای علمی این پروژه ، آزمایشگاهی در کنار این محوطه تاسیس شده و تجهیزات لازم به آن منتقل شد . این پروژه از ده سال پیش آغاز شده بود و هزینه آن بیش از 8 میلیون دلار تخمین زده می شود .

رابرت اسکات از افسران نیروی دریائی انگلستان در عصر ویکتوریا بوده و نام وی به دلیل دو سفر اکتشافی به قطب جنوب جهت فتح این منطقه توسط بشر در تاریخ باقی مانده است  که البته  کاپیتان اسکات   در این مسیر شکست خورده و اگرچه توانست خود را به قطب جنوب برساند  ولی پیش از وی هیات اکتشافی نروژی به سرپرستی آموندسن توانسته بودند این عمل را با موفقیت انجام دهند . اسکات و تیم همراهان وی در مسیر بازگشت از قطب جنوب گرفتار سرما و یخبندان شده و همگی جان خود را از دست دادند .  وی و تیمی از همراهنش که مشتمل بر چهار افسر دیگر از جمله ارنست شاکلتون بودند ، در تاریخ 17 ژانویه سال 1912 میلادی به قطب جنوب رسیده و در کمال ناباوری با پرچم نصب شده توسط هیات نروژی رو به رو شدند .

کاپیتان اسکات برای سال های طولانی به عنوان یکی از قهرمانان بریتانیائی شناخته شده و همچنین نام خود را به عنوان مکتشفی که جانش را بر سر اکتشاف قطب جنوب گذاشت در تاریخ ثبت کرده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا