گزارش ویدئویی نحوه ساخت موتور پرتابه فضاپیماها

ساخت فضاپیماها و راه اندازی آن ها با موتورهای پر قدرت بسیار سخت و البته جذاب است . شاهکار این طراحی و مهندسی ویژه ، ساخت سیستم موتور پرتابه فضاپیماها توسط مهندسان و طراحان بوده که از طراحی و مهندسی بسیار دقیقی برخوردار است . در واقع این موتورها ، ماشین هایی پر قدرتی با مهندسی دقیق هستند که فضانوردان و ماهواره ها را به مدار زمین می فرستند.

قابل توجه است که نیروی قرار دادن فضاپیماها به همراه فضانوردان در فضا توسط  موتورهای پرتابه فضاپیما تامین می شود . این گونه موتورها با سوخت های جامد یا مایع و یا هر دو تای آن ها کار می کنند .

در اروپا یکی از مراکز اصلی طراحی و مهندسی موتورهای موشک در مجموعه کارخانه Snecma قرار دارد که این مجموعه کارخانه در جنگل های نزدیک شهر ورنون (Vernon) در نرماندی (Normandy) واقع شده است. البته بسیاری از قطعات این موتور در بخش های دیگر اروپا ساخته می شوند. در نهایت عملیات مونتاژ و آزمایش های لازم برای اطمینان از کارکرد درست این گونه موتورها در محلی واقع  در شمال فرانسه انجام می شود. لازم به تذکر است که ساخت تلمبه سوخت بخشی حیاتی در هر موتوری به حساب می آید، در این محل تولید می شود.

قطعات موتور در طول چندین هفته به دقت از  جنس فلز تیتانیوم بسیار سبک وزن و آلیاژهای سبک دیگر ساخته می شوند. هنگامی که ساخت قطعات به پایان رسیده و عملیات مونتاژ انجام می شود ، مرحله آزمایش موتور پرتابه آغاز می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا