باکتری هایی که عفونت های ساده را به کشنده تبدیل می کنند

به گزارش سیناپرس، عفونت های ادراری نیمی از زنان و یک نفر از هر ۲۰ مرد را در طول زندگی خود تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً با یک دوره آنتی بیوتیک قابل درمان است. اما به گفته محققان، گونه ‌ای از باکتری ‌ها و میکروب ‌هایی که می ‌توانند چنین عفونتی ایجاد کنند، می توانند مقاومت ضد میکروبی پیدا ‌کنند به این معنی که داروهایی که برای از بین بردن آنها طراحی شده ‌اند، بی ‌اثر می شوند. به گفته پژوهشگران، این امر به طور کلی به دلیل استفاده نادرست یا استفاده بیش از حد از داروها ایجاد می شود.

بر اساس مطالعه مرکز تحقیقات سلامت استرالیا و دانشگاه کوئینزلند، احتمال مرگ بیمارانی که به این عفونت ها دچار می شوند، سه برابر بیشتر است.

دکتر ترزا وزنیاک (Teresa Wozniak) یکی از پژوهشگران این مطالعات می ‌گوید: بدون آنتی ‌بیوتیک‌ های مؤثر، بسیاری از روش‌های پزشکی استاندارد و جراحی ‌های نجات ‌بخش زندگی به‌ طور فزاینده ‌ای تهدید کننده زندگی خواهند بود. او همچنین اضافه می کند که ردیابی عفونت های مقاوم به دارو در جامعه برای درک میزان گسترش مقاومت ضد میکروبی و بهترین روش برای کاهش آن ضروری است.

دکتر دیوید هنسن (David Hansen) مدیر عامل مرکز تحقیقات سلامت استرالیا توضیح می دهد که بروز مقاومت ضد میکروبی در محیط های بیمارستانی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است، اما این اولین بار است که باکتری های منتقل شده از جامعه مورد بررسی قرار می گیرند. او معتقد است که برای کاهش مقاومت ضد میکروبی باید بزرگی مشکل درک شود.
به گزارش سیناپرس، هنسن در انتها گفت: ردیابی مقاومت باکتریایی جامعه دشوار است زیرا نه تنها یک پاتوژن یا بیماری بلکه چندین گونه از باکتری ها را شامل می شود. به گزارش سیناپرس، تا به حال ما از بهترین داده ها برای تصمیم گیری در مبارزه با مقاومت ضد میکروبی استفاده نکرده ایم امید است که با درک مقاومت ضد میکروبی ، بار سلامتی و اقتصادی و نحوه مدیریت بهتر بیماری ها در جامعه ارتقا پیدا کند.

مترجم: کاظم فلاحی پناه