فرآیند شیمیایی عجیب پس از افزودن شکر به قهوه

برخی افراد هنگام نوشیدن قهوه حتماً به آن شکر و یا قند اضافه می‌کنند و نمی‌توانند قهوه را به صورت تلخ بنوشند، شیمیدان‌ها این مسئله را بررسی کرده و دریافته‌اند افزودن شکر به قهوه علاوه بر تغییر طعم آن سبب ایجاد تغییرات شیمیایی در ترکیب قهوه نیز می‌شود.

گفتنی است، بر اساس تحقیقات پ‍ژوهشگران دانشگاه نیویورک، مولکول‌های کافئین موجود در قهوه با همدیگر تشکیل یک ترکیب بزرگ را می‌دهند و نمی‌گذارند مولکول‌های شکر با آب ترکیب شوند.

افزودن شکر به قهوه باعث بر هم خوردن این نظم مولکولی می‌شود و سبب تغییر شیمیایی بین مولکول‌های کافئین و محلول آب می‌شود.

به همین دلیل وقتی افراد قهوه شیرین می‌نوشند طعم متفاوتی علاوه بر شیرینی از قهوه احساس می‌کنند.

کارشناسان مصرف قهوه چه به صورت تلخ و چه به صورت شیرین را بویژه به زنان توصیه اکید می‌کنند.

مصرف قهوه بیش از یک فنجان در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش دهد.

محققان سوئدی با تحقیق بر روی داده های استخراج شده از وضعیت ابتلا به سرطان سینه و مصرف قهوه در بیش از 40 هزار زن دریافته‌اند زنانی که در روز چند فنجان قهوه نوشیده‌اند کمتر به سرطان سینه به نسبت دیگران مبتلا شده‌اند.

این نتایج که در مجله بین المللی سرطان به چاپ رسیده نشان می‌دهند کاهش شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که قهوه نوشیده‌اند به میزان 19 درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛کارشناسان وجود آنتی اکسیدان در کافئین موجود در قهوه را یک عامل م‍ؤثر در مقابل آسیب دیدگی سلول‌های سینه و بروز سرطان معرفی کرده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای بهره بردن بالاتر از قهوه سعی کنند قهوه را تلخ بنوشند ولی ابعاد فنجان کوچک انتخاب کنند تا سیستم اعصاب مرکزی بدن آنها به خاطر تلخ بودن قهوه دچار تحریک‌پذیری نشود.