آغاز فعالیت میدانی مجمع خیرین کشور در طرح آزمایشی دانش آموزان بازمانده از تحصیل

اشکان تقی پور، عضو هیات مدیره "مجمع خیرین کشور" و مدیر عامل "موسسه خیریه نیک گامان"، در جایگاه نماینده‌ی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، پیرو تفاهم نامه‌ی فیمابین مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش، در استان گیلان حضور پیدا کرد.

 این سفر پیرو جلسات متعدد و هماهنگی فیمابین اشکان تقی‌پور، چهره ماندگار مدرسه سازی سال ۱۳۹۹، و مهندس حبیب الله بور بور رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور و پیگیری و معرفی نوری، وزیر آموزش و پرورش انجام شد.

در این سفر دو روزه شقایق ایرجی مسئول کارگروه بازماندگان از تحصیل و مدیر اجرایی این پروژه عام‌المنفعه‌ی خردمحور نیز تقی پور را همراهی کردند. لازم به ذکر است در فیلد‌های دیگر مرتبط با دانش آموزان کم‌برخوردار، طرح‌هایی مانند تهیه و توزیع صبحانه‌ی مستمر و دارای ارزش غذایی استانداردِ ۱۳۸۸ دانش آموز کم‌برخوردار عشایر استان خراسان جنوبی به شکل هر روزه و سالانه و همچنین ساخت ۵۰ مدرسه در چهارسال اخیر از فعالیت‌های دیگر این حوزه موسسه خیریه نیک گامان در جایگاه یکی از اعضای حقوقی مجمع خیرین کشور بوده است.

در راستای انجام پروژه "دانش آموزان بازمانده از تحصیل"، جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی به میزبانیِ مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان گیلان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مشاور اجرایی مدیر کل، مشاور امور زنان مدیرکل و دیگر مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان و اشکان تقی پور و شقایق ایرجی و نوروزی به همت و هماهنگی خان محمدی، مشاور محرومیت زدایی وزیر آموزش و پرورش، انجام شد.

فعالیت‌های انجام شده در این حوزه‌ی کاهش آسیب در استان تاکنون و همچنین چشم‌انداز برای ارائه راهکار‌ها طبق مفاد تفاهم نامه جهت رفع موانع ادامه تحصیل بر مبنای شاخص‌ها در حوزه‌های دولتی، حاکمیتی و خیرین بررسی و آمادگی استانداری استان نیز در همراهی در این طرح ابراز شد‌.

 همچنین در این سفر اشکان تقی پور، معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، بنابر پیشنهاد و هماهنگی عرب زاده، معاونت محترم امور مجلس و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، با مدیر کل محترم بهزیستی و معاونان محترم اداره کل بهزیستی استان گیلان برای بررسی وضعیت بازماندگان از تحصیل مددجوی بهزیستی در استان دیدار کردند.

در ادامه‌ این دیدار دانا، مدیر کل بهزیستی استان، به همراه مدیر بهزیستی شهرستان رشت با حضور در مرکز شبه خانواده کودکان بی سرپرست ۳ تا ۶ سال موسسه خیریه نیک گامان جمشید در شهر رشت ضمن تشکر و ابراز خرسندی از آماده‌ی افتتاح بودن این مرکز شبه خانواده با تجهیزات و امکانات بالا و فراتر از استانداردهای لازم نگهداری، حمایتی و آموزشی بر نقش تسهیل گری و همراهی اداره کل بهزیستی استان در راستای انجام پروژه‌های مردم نهاد موسسه خیریه نیک گامان در حوزه‌های نگهداری و تسهیل قانونی امور فرزندخواندگی و بازپیوند فرزندان و همچنین برنامه‌های خیریه‌ی مجمع خیرین کشور بمانند طره ویژه "کودکان بازمانده از تحصیل" تاکید کردند.

 بخش دیگری از این سفر به دیداراشکان تقی پور به میزبانی دکتر تحریری نیک صفت،رییس مجمع خیرین استان گیلان، اختصاص یافت.

در این جلسه که اعضای دیگری از هیات مدیره مجمع خیرین استان نیز حضور داشتند چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مجمع خیرین استان گیلان در موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل بررسی شد.

 نیک صفت نیز با توجه به تخصص آکادمیک، اشراف علمی و دانشگاهی و تجربه‌ی فراوان در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در امور خِیر خِرَد محور تمایل مهربانانه و بزرگ‌منشانه‌ی خود و مجمع استان را در راستای انجام بهینه این پروژه مجمع خیرین کشور ابراز کرد.
 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا