طیبی در گفتگو با ایسنا: سال 93 سال خوبی برای قراردادهای صنعتی نبود

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تغییر شرایط جذب اعضای هیات علمی در جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه پژوهشی نیز سال 93 سال خوبی برای انعقاد قراردادهای صنعتی نبود ولی اکنون با ایجاد حساب مشترک با معاونت علمی، گام خوبی در زمینه فناوری و توسعه تجاری سازی برداشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی افزود: تمام تلاش‌های ما در جهاد دانشگاهی ایفای نقش شایسته در تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 است.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنجم جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم تا بر اساس آن از مزیت‌های بومی و ملی استفاده کنیم و در مسیر انجام فعالیت‌های شاخص گام برداریم.

طیبی تعامل با واحدهای جهاد دانشگاهی را از جمله این برنامه‌ها نام برد و ادامه داد: در این راستا از تمام واحدها دعوت شده است تا در بازنگری برنامه‌های جهاد مشارکت کنند از این رو برنامه‌هایی برای ایجاد تعاملات بیشتر با واحدهای این نهاد داریم.

رییس جهاد دانشگاهی کمبود منابع مالی را از مشکلات جهاد دانشگاهی نام برد و ابراز امیدواری کرد که با بازدیدی که توسط دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و نوبخت از مجتمع تحقیقاتی هلجرد صورت گرفته و همچنین مذاکراتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده گام‌های موثری برای افزایش بودجه این نهاد برداشته شود.

طیبی ایجاد حساب مشترک با معاونت علمی را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی نام برد و گفت بر این اساس مقرر شده است که طی سه سال مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و 10 میلیارد تومان از سوی جهاد کشاورزی به این صندوق واریز شود.

وی ادامه داد: این اعتبارات در قالب وام به پروژه‌هایی داده شود که منجر به عقد قرارداد می‌شوند.

طیبی همچنین تاکید کرد: معاونت علمی اعلام کرده است در صورتی که این پروژه‌ها به عقد قرارداد منجر شوند بازپرداخت وام‌های معاونت علمی نادیده گرفته می‌شود.

طیبی تبیین نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور را از دیگر برنامه‌های این نهاد ذکر کرد و گفت: پیش‌نویس سند طرح تهیه شده است و در این راستا ماموریت‌هایی برای جهاد کشاورزی در این زمینه تعیین شد.

طیبی با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه انتقال فناوری یادآور شد: این نهاد در انتقال فناوری به طرح‌های کلان کشور می‌تواند مثمرثمر باشد و در این راستا ما به دنبال نهادی هستیم تا این ماموریت‌ها را به صورت قانونی به جهاد دانشگاهی واگذار کند.

رییس جهاد دانشگاهی سال 93 را سال خوبی برای انعقاد قراردادهای صنعتی ندانست و اضافه کرد: در عین حال توانستیم حساب مشترک با معاونت علمی ایجاد و آن را فعال کنیم.

طیبی ایجاد آموزش‌های تخصصی را از رویکردهای جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی نام برد و گفت:‌علاوه بر این در جهاد دانشگاهی به منظور انجام فرآیند جذب اعضای هیات علمی راهکارهایی اندیشیده شده بود که از سوی وزارت علوم ما را ملزم کرده‌اند تا پس از انجام فرآیند جذب اعضای هیات علمی افراد منتخب، مراحل جذب را در وزارت علوم نیز طی کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکراتی که با وزارت علوم انجام شد مقرر شد تا اعضای هیات علمی جذب شده تا پایان سال 93 نیاز به انجام فرآیندهای جذب در وزارت علوم را نداشته باشند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به شرایط کشور در دوره پسا تحریم گفت: ما در حوزه فناوری نگران هستیم که در شرایط پسا تحریم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا