افزایش ریسک مرگ بر اثر بیماری قلبی با شب های گرم

به گزارش سیناپرس، نتایج یک تحقیق بین المللی که اخیرا منتشر شده، نشان می دهند که شب‌های گرم‌تر از حالت معمول در تابستان می توانند منجر به افزایش مرگ‌ومیرهای قلبی عروقی در مردان در اوایل دهه 60 زندگی شان شود. گرچه این اتفاق به نظر می آید که برای زنان رخ نمی دهد.

در این پژوهش که توسط دانشگاه تورنتوی کانادا هدایت شده، محققان شروع به بررسی هر گونه ارتباط احتمالی بین دمای بالای تابستان در شب و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در بین افراد 60 تا 69 ساله کردند.

آن ها داده های دفتر آمار ملی در مورد مرگ و میر بزرگسالان را برای ماه های ژوئن و جولای بین سال های 2001 و 2015 در انگلستان و ولز مورد مطالعه قرار دادند، زیرا موج های گرما در بریتانیا در این ماه ها بیشترین و شدیدترین هستند. به گزارش سیناپرس، در کنار این داده ها، اطلاعاتی از شهروندان آمریکایی نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضمنا در این تحقیق داده های رسمی هواشناسی بریتانیا و ایالات متحده نیز بررسی شد.

نتایج پس از در نظر گرفتن متغیرهای خاص، نشان داد که افزایش هر یک درجه سانتی گراد در دمای معمول تابستان در شب، با افزایش 3.1 درصدی در خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در بین مردان 60 تا 64 ساله همراه است. 

همچنین در برخی نقاط، افزایش 4.8 درصدی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی در بین افراد 65 سال و کمتر مشاهد شد.

این محققان می گویند: یافته های مطالعه ما نگران‌کننده است، زیرا در سال‌های اخیر، مناطق پرجمعیتی مانند مناطق مورد مطالعه، افزایش مشخصی را در شدت گرمای تابستان در شب تجربه کرده‌اند.

به گزارش سیناپرس، آن ها افزوده اند: این یافته باید تحقیقات مشابهی را در مورد میزان قرار گرفتن در معرض گرما در سایر مناطق پرجمعیت عرض های جغرافیایی میانی تا بالایی را رقم بزند.

این نتایج جالب در نشریه جهانی BMJ Open منتشر شده اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا