جلوگیری از پیشرفت بیماری کبد چرب با مکمل های مواد معدنی

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه پیش بالینی روی موش ها، نشان می دهد که مکمل غذایی شامل چند ماده معدنی معروف به آکوامین، می تواند راهی ساده و موثر برای کاهش پیامدهای طولانی مدت بیماری کبد چرب غیر الکلی بر روی سلامت باشد. 

آکوامین که از جلبک های دریایی قرمز کلسیمی شده به دست می آید، سرشار از کلسیم، منیزیم و ۷۲ ماده معدنی و عناصر کمیاب دیگر است.به گزارش سیناپرس، وجود چربی اضافی ذخیره شده در کبد از مشخصه های اصلی بیماری کبد چرب غیر الکلی است. برخی از بیماران کبد چرب غیر الکلی به شکل تهاجمی تری از این بیماری مبتلا می شوند که با نام استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH) شناخته می شود و در آن کبد ملتهب می شود. این می تواند به فیبروز، سیروز، نارسایی کبد و یا حتی سرطان تبدیل شود.

محققان آمریکایی دانشگاه میشیگان می گویند، بیماری کبد چرب غیر الکلی یک چالش سلامت عمومی رو به رشد است که در حال حاضر درمان آن از طریق تغییر سبک زندگی، به ویژه رژیم غذایی، برای جلوگیری از تجمع چربی در کبد مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، رویکردهای جدیدتری مورد نیاز است، زیرا این روش برای تمام بیماران جواب نمی دهد.

در این آزمایش، در حیواناتی که مکمل چند معدنی دریافت کردند، کاهش چشمگیری در عواقب مراحل نهایی NASH در مقایسه با حیواناتی که مکمل دریافت نکردند، نشان داده شد. 

در مطالعات دیگر نیز که حدود 24 هفته به طول انجامید، محققان، تغییرات پروتئین مرتبط با NASH و کاهش تشکیل تومور را در بررسی های طولانی تر شناسایی کردند.

به گفته محققان، این نتایج یافته های قبلی ما را تأیید می کند که مواد معدنی می توانند عواقب بیماری کبد چرب را کاهش دهند.به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی فوق قرار است به زودی در نشست سالانه انجمن آمریکایی آسیب شناسی تحقیقاتی در فیلادلفیای آمریکا ارائه شوند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا