واکنش های پوستی ناشی از کووید 19بیشتر از واکنش پوست به واکسن است

به گزارش سیناپرس،در اوایل آوریل سال 2020، آکادمی درماتولوژی آمریکا و اتحادیه بین المللی انجمن های پوست یک فهرست را گردآوری کردند که به متخصصان پوست اجازه می دهد تا واکنش های پوستی که افراد مختلف از ویروس کووید 19 تجربه می کنند را بهتر درک کنند. 

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد می گویند: از طریق این اسناد، پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان، اطلاعاتی را در مورد مواردی که مشاهده می کنند به اشتراک می گذارند، که به ما در شناخت واکنش های پوستی رایج ناشی از کووید 19 کمک می کند.

پژوهشگران، انواع مختلفی از واکنش های پوستی مرتبط با کووید 19 یافتند.به گزارش سیناپرس، هر فرد، پاسخ ایمنی متفاوتی در برابر این ویروس از خود نشان می دهد که این باعث می شود پوست هر شخص، واکنش متفاوتی از دیگری داشته باشد.

بر اساس این یافته ها، احتمال بروز واکنش پوستی ناشی از ویروس کووید-19 بیشتر از واکنش های پوستی جدی ناشی از واکسن آن است.به گزارش سیناپرس، مدت زمان و درمان این واکنش های پوستی، به نوع واکنش پوست هر فرد بستگی دارد. با این حال، طبق گفته محققان، اکثر واکنش ها معمولاً در عرض یک ماه برطرف می شوند. 

در این بین بیمارانی هستند که واکنش‌ های پوستی شدیدتری از جمله کهیر داشته اند، که حدود شش تا ۱۲ ماه پس از عفونت ادامه داشته است، اما این نوع موارد معمولاً غیرمعمول هستند.

محققان افزوده اند، هنوز نمی توان به درستی تشخیص داد که انواع مختلف ویروس کووید 19، واکنش های پوستی متفاوتی نیز خواهند داشت یا نه. 

علاوه بر واکنش‌های پوستی ناشی از کووید 19، برخی از افراد گزارش می ‌دهند که پوست آن ها، با واکسن کووید 19 واکنش ‌هایی داده است.به گزارشsinapress،  به طور مشابه، با آن چه که متخصصان پوست در واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس پس از ابتلا به کووید-19 مشاهده می ‌کنند، طیفی از واکنش‌ های پوستی مختلف وجود دارند که می ‌توانند توسط واکسن ایجاد شوند. 

یکی از رایج ‌ترین واکنش‌ هایی که افراد در برابر واکسن تجربه می کنند، واکنش موضعی تاخیری به واکسن است که با عنوان بازوی کووید نیز شناخته می‌شود. این واکنش معمولاً حدود یک هفته پس از تزریق شروع می شود و شامل تغیر رنگ دادن و برجسته شدن ناحیه محل تزریق می شود. 

این عارضه البته به گفته اجراکنندگان این تحقیق خود به خود از بین می رود و مضر نیست و لذا نباید افراد را از دریافت دوزهای بعدی واکسن باز دارد.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا