پاسخ دهی بهتر آنتی بادی های ویروس کووید 19 در کودکان

به گزارش سیناپرس، در مطالعه ای نو برای بررسی بیشتر بیماری کرونا، محققان آمریکایی 682 کودک و بزرگسال در 175 خانواده اهل مریلند که در مطالعه مراقبت خانگی عفونت SARS-CoV-2 شرکت کرده‌ و هنوز واکسن کووید 19 دریافت نکرده‌اند، را مورد بررسی قرار داده اند. این افراد محدوده سنی صفر تا 62 سال بودند.

محققان دانشکده سلامت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، شواهدی مبنی بر وجود آنتی ‌بادی ‌های SARS-CoV-2 پیدا کردند که نشان ‌می داد 56 نفر از شرکت کنندگان، قبلا به این ویروس آلوده شده بودند. 

در این تحقیق مشخص شد که آنتی بادی ‌های مربوط به یک محل کلیدی در پروتئین اسپایک خارجی ویروس یا دامنه اتصال گیرنده (RBD) در کودکان در مقایسه با بزرگسالان به نسبت بسیار بالاتری وجود دارد. 

همچنین سطوح پادتن‌های خنثی ‌کننده SARS-CoV-2، که ممکن است به محافظت در برابر عفونت شدید کووید کمک کند، در کودکان زیر 4 سال تقریباً دو برابر بیشتر از بزرگسالان بود.

محققان می گویند، این مطالعه نشان می ‌دهد که حتی کودکان در سنین بسیار پایین نیز توانایی ایجاد پاسخ دهی قوی آنتی‌ بادی به عفونت SARS-CoV-2 را دارند که در برخی موارد بیشتر از بزرگسالان است.به گزارش سیناپرس، طبق بررسی های انجام شده در این تحقیق، در اکثر خانواده ‌هایی که کودکان زیر 4 سال و سایر اعضای آنها مبتلا به کووید 19 بودند، کودکان زیر 4 سال، بالاترین سطح آنتی ‌بادی ضد RBD و خنثی‌ کننده ویروس، را داشتند.

مجریان این تحقیق می گویند: بررسی های ما نشان داد که حدود 8 درصد از نمونه‌های خون، از 22 خانوار، حاوی آنتی ‌بادی ‌های قابل تشخیص علیه SARS-CoV-2 (نوع اصلی ووهان) پروتئین RBD بودند که نشان ‌دهنده عفونت قبلی با این ویروس است. نیمی از این 8 درصد، کودک بودند.

آن ها افزوده اند: تنها حدود نیمی از افراد با آنتی بادی RBD، قبلاً علائمی مشابه عفونت SARS-CoV-2 داشتند، که نشان می دهد بسیاری از عفونت های خفیف تر یا بدون علامت SARS-CoV-2 در جامعه ممکن است شناسایی نشده باشند. 

بر اساس این یافته ها، کودکان بسیار خردسال، میزان بالایی از آنتی‌ بادی را علیه پروتئین SARS-CoV-2 ایجاد کردند که آنتی‌ ژن هدف واکسن های کووید است. 

به گزارشsinapress،یافته‌های فوق که در تاریخ 22 مارس در مجله JCI Insight منتشر شده اند، اطمینان می دهند که با دوزهای مناسب واکسن، می ‌توان به طور موثر کودکان بسیار خردسال را در برابر SARS-CoV-2 ایمن کرد.

ترجمه: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا