رشد پنج برابری ابتلای نوزادان به کرونا به دلیل اومیکرون

به گزارش سیناپرس،  دکتر کریستین جی مارکس، از تیم واکنش اضطراری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در مقابل کووید ۱۹ و گروهی از همکارانش با استفاده از داده ‌های مربوط به بیماری کرونا ، بستری‌ های مرتبط با این ویروس را در میان نوزادان و کودکان صفر  تا ۴ ساله ایالات متحده از مارس ۲۰۲۰ تا امروز مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

گفتنی است که این مطالعه بر اساس داده های شبکه نظارت بر بستری در بیمارستان انجام شد.به گزارش سیناپرس، بر این اساس، محققان دریافتند که  در طول غالب شدن سویه اومیکرون در این کشور، نرخ بستری هفتگی مرتبط با کووید-۱۹در بیمارستان به ازای هر ۱۰۰ هزار کودک صفر تا ۴ ساله به  چهارده و نیم  رسید که این آمار نشان می دهد میزان ابتلای  کودکان به کرونا و تلفات ناشی از این بیماری در گروه سنی فوق در این دوره حدودا پنج برابر بیشتر از دوره شیوع سویه دلتا است.
گفتنی است شصت و سه درصد از نوزادان و کودکان بستری شده در بیمارستان هیچ بیماری زمینه ای در طول دوره غلبه اومیکرون نداشتند.

پژوهشگران در این رابطه می گویند: انجام مطالعات بعدی برای درک پیامدهای احتمالی دراز مدت عفونت کووید ۱۹ در میان نوزادان مورد نیاز بوده و بسیار ضروری است. اگرچه نوزادان کمتر از شش ماه در حال حاضر واجد شرایط واکسیناسیون نیستند، اما شواهد نشان می ‌دهد که این گروه سنی می ‌توانند از طریق انتقال غیرفعال از طریق جفت، آنتی‌ بادی ‌های مادر را که از طریق واکسیناسیون به دست می‌آیند، دریافت کنند.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا