لزوم پایداری ارتباطی در روزهای پایان سال و تعطیلات نوروز

 حسین حمیدی پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه رشد و تحولات حوزه فناوری اطلاعات با سرعت در حال انجام بوده و توقف‌ناپذیر است، گفت: با توسعه زیرساخت‌های اصلی ارتباطی، شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر در اقتصاد دیجیتال استان‌ها خواهیم بود.

وی پایداری ارتباطی در روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت بر آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در تمامی استان‌ها، ضروری است.

در همین حال علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی نیز ارتقا و نصب برخی سایت‌های روستایی در آستانه سال نو با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم خبر داد.

دلگیر با پیش بینی حضور ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروز ۱۴۰۱ و نیاز مبرم آن‌ها برای استفاده از سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، به ویژه در لحظه تحویل سال گفت: اپراتورها، نسبت به پیش بینی استقرار سایت‌های تلفن همراه سیار در محدوده حرم مطهر رضوی، به منظور افزایش ظرفیت شبکه اقدام کنند، تا مشکلات پوششی به حداقل رسیده و خدماتی مناسب و در شأن زائرین و مجاوران بارگاه رضوی، ارائه شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی حال حاضر شهرستان کلات و نیز برنامه‌های آتی وزارت ارتباطات برای این منطقه گفت: ۱۷ سایت، به تکنولوژی نسل‌های سوم و چهارم ارتقا می‌یابند و چهار سایت جدید همراه نیز برای این شهرستان نصب می‌شود. با توجه به شرایط گردشگری روستای اورتکند در کلات، اجرای فیبر نوری در مسیر این منطقه، از اولویت‌های اصلی این اداره کل و نیز مخابرات استان است، همچنین ارتقای سایت همراه، در شهر چنار کلات نیز در مرحله اجرایی بوده و در سه ماهه اول سال آتی، به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از توسعه تکنولوژی نسل‌های دوم، سوم و چهارم تلفن همراه در بخش احمدآباد مشهد در راستای ایجاد بستری مناسب، جهت ارتقا سطح دسترسی مردم به فناوری‌های نوین خبر داد و خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ هم ارتقای چهار سایت همراه، در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا