کنترل عفونت های باکتریایی مقاوم با یک آنتی بیوتیک فراموش شده

به گزارش سیناپرس، دانشمندان در یک پژوهش جالب، به مطالعه ایمنی و اثربخشی فسفومایسین داخل وریدی که یک آنتی بیوتیک قدیمی  و فراموش شده است، به عنوان درمانی احتمالی برای عفونت های باکتریایی مقاوم به رایج ترین آنتی بیوتیک های امروزی  پرداخته اند.

نتایج تحقیق فوق می تواند این امکان را فراهم نماید که گزینه‌های درمانی برای عفونت‌هایی که داروهای جایگزین‌ کمی برای آن‌ها وجود دارد، گسترش یابند. به گزارش خبرگزاری سینا،ضمن آن که این اقدام به جلوگیری از افزایش مقاومت در برابر داروهای معمول کمک می‌کند.

در این مطالعه که بیش از چهار سال به طول انجامیده، پژوهشگرانی از بیمارستان ویرگن ماکارنای اسپانیا، داده های 22 بیمارستان را بررسی کرده اند.

یافته هایی که از این تحقیق به دست آمده،  بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات 143 بیمار بزرگسال مبتلا به عفونت تهاجمی دستگاه ادراری توسط سویه های باکتری معروف E. coli مقاوم به چندین دارو بوده است.

بر اساس این یافته ها، آنتی بیوتیک قدیمی فسفومایسین می تواند به عنوان گزینه ای موثر برای کنترل این باکتری بدقلق و مقاوم به کار گرفته شود.به گزارش سینامرس،تأثیر این نتایج در جایگزینی احتمالی برای آنتی بیوتیک هایی که در حال حاضر به عنوان آخرین راه حل استفاده می شوند و استفاده زیاد از آن ها، ممکن است باعث ایجاد گونه های مقاوم تر باکتری ها شود، بسیار مهم است.

به این ترتیب، استفاده مجدد از فسفومایسین، که اثربخشی آن نشان داده شده است، خبر بسیار خوبی برای بیماران مربوطه است. 

با این وجود، مطالعه فوق نشان داده که گروه های پرخطری مثل بیماران بالای 80 سال یا بیماران مبتلا به نارسایی قلبی وجود دارند که این دارو برای آن ها قابل توصیه نیست.

گفتنی است این یافته های پژوهشی که دارای اهمیت قابل توجهی در مقابله با باکتری های موسوم به سوپرباگ هستند، در مجله جهانی JAMA Network Open منتشر شده اند.

مترجم: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا