علیرضا عباسی: کاریزمای مربی با سن او ارتباطی ندارد

همان طور كه درخشش يك بازيكن به سن و سال نيست تفكرات يك مربي نيز به سن و سال آن بستگي ندارد. براي مثال بازيكني داريم كه جوان است اما جوان پيري است، چرا كه خوب زندگي نمي‌كند و شرايط تمرين و فوتسال حرفه‌اي را رعايت نمي‌كند.

وي افزود : بنابراين يك مربي جوان هم مي‌تواند به آخرين دانش روز فوتسال اشراف داشته باشد و هم مي‌تواند تفكراتش در دانش 20 سال گذشته اين ورزش درجا بزند. پس معلوم مي‌شود كه بهره‌گيري از دانش روز دنيا به سن و سال بستگي ندارد بلكه به شخص مربي بستگي دارد كه چقدر به دنبال دانش روز فوتبال برود.

البته بخشي از مربي گري به شخصيت افراد و كاريزماي آن مربي بر مي‌گردد. بازيكنان بايد حرف شنوي از مربي خود داشته باشند تا تيم موفق شود.

 براي مثال مربيان بزرگي مانند آلكس فرگوسن و اسكولاري با وجود سن بالا از دانش روز فوتبال بهره‌مند هستند. پس مربيان در هر سني بايد در كلاس‌هاي دانش افزايي شركت كنند. البته برخي مربيان با تجربه در تيم‌ها چند مربي جوان در كنار خود دارند و دانش خود را به اين مربيان جوان انتقال مي‌دهند و به نوعي خود نقش نظارتي در تيم بر عهده مي‌گيرند.

مربی بین المللی فدراسیون جهانی تصریح کرد :الگوی ماندگار کاریزمای مربیگری را میتوان آنچلوتی مرد نام آشنای ایتالیایی نام برد.

مرد خوش تیپ و آرام ایتالیایی با وجود جاه طلبی‌های بسیار، البته زیاد هم شکست خورده است با وجود فراز و نشیب‌های بسیار، او کماکان در سطح اول فوتبال دنیا حضور دارد و یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال است.

آقای آنچلوتی چه موقعی که بازیکن بود و چه در کسوت مربیگری، بارها و بارها جام‌های مختلف را بالای سر برده و به همین خاطر احترام بسیار زیادی را از سوی کارشناسان و مفسران دنیا به سوی خود جلب کرده است.

آنچلوتی در طول 8 فصل با ستارگانی چون مالدینی، نستا، کافو، پیرلو، سیدورف، کاکا و شوچنکو کار کرد و میلان را به دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی سری آ رساند.

قطعا با وجود مدیریت مناسب و کاریزمای خوب توانست همچنین ستارگانی را در تیم مدیریت کند و افتخارات زیادی کسب کند ، این مصداق در خصوص محمد کشاورز با تیم فوتسال گیتی پسند هم وارد است . ایشان توانست با درایت و کاریزمای شخصیتی که از او سراغ داریم این تیم پر مهره را بعد از چندین سال ناکامی به مقام قهرمانی برساند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا