ایران برای سومین سال عنوان کیفی ترین تیم مسابقات جهانی ریاضی را کسب کرد

امیررضا عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:تیم 18 نفره ایران در این دوره از مسابقات توانست با کسب 15 نشان و 3 دیپلم افتخار به عنوان کیفی ترین تیم انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع نشان های کسب شده در این مسابقه شامل 6 طلا، 5 نقره و 4 برنز است، اظهار کرد:تیم های قدرتمند المپیاد ریاضی مانند چین، کره جنوبی، تایلند و تایوان در این دوره حضور داشتند و تیم ایران توانست به این افتخار بزرگ نایل آید.
عرب بیان کرد:تیم دانش آموزی ایران متشکل از 9 دانش آموز دختر پایه هفتم و 9 دانش آموز دختر پایه هشتم به کشور سنگاپور اعزام شد و با کسب کیفی ترین تیم همانند دو سال گذشته برای کشور عزیزمان افتخار دیگری آفریدند.
وی اظهار کرد:دانش آموزان پایه هفتم تیم ایران متشکل از گلسا مهرابی، الیزه اشکلکی، زهرا حمزه، فاطمه مقیمی اسفندآبادی، سارینا خالد زاده به مدال طلا و هستی کریمی و کیمیا جانشین به مدال نقره و سارا امیری به مدال برنز و سارا قاسمی به دیپلم افتخار دست یافتند.
سرپرست علمی تیم دانش آموزی ایران در یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی گفت: مهنا شهراد به مدال طلا، ثنا امین ناجی،کیمیا رامین راد، زهرا باقری به مدال نقره و هدی سامنی، کیمیا تیغ بند، یلدا فتحی به مدال برنز و آیسن نیاز محمدی و فاطمه میرباقری فیروزآباد به دیپلم افتخار دست یافتند.
یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی سنگاپور با شرکت 1300 دانش آموز از کشورهای صاحب عنوان در زمینه ریاضی از تاریخ 8 تا 12 مرداد 1394 در سنگاپور برگزار شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا