حمایت ماموریت فضایی پولاریس داون از اوکراین

به گزارش اسپیس، روز دوشنبه(هفتم مارس) خدمه این ماموریت اعلام کردند که پرچم اوکراین را در سفر به فضا با خود خواهند برد. "پولاریس داون" اولین ماموریت برنامه پولاریس خواهد بود که قرار است طی آن سه پرواز با موشک‌های اسپیس‌ایکس انجام شود.  

در این ماموریت چهار خدمه حضور خواهند داشت و فرماندهی آن بر عهده "جارد ایزاکمن"(Jared Isaacman) از مسافرین و فرمانده ماموریت اینسپیریشن ۴(Inspiration۴) است. سایر مسافرین "اسکات پوتیت"(Scott Poteet)، "سارا گیلیس"(Sarah Gillis) و "آنا منون"(Anna Menon) هستند. این ماموریت آغازی برای برنامه پولاریس خواهد بود که هدف آن انجام پروازهای فضایی انسانی و تامین بودجه برای مواردی در زمین است.

مقامات این برنامه فضایی در توییتر نوشتند: ما در کنار اوکراین و شهروندان شجاع آن و همه‌ی کسانی که در سراسر جهان برای آزادی می‌جنگند، ایستاده‌ایم. خدمه پولاریس این پرچم را به مکانی در فضا می‌برند که از استبداد به دور است.

اوکراین در روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ مورد حمله روسیه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون دولت‌ ایالات متحده آمریکا تحریم‌های زیادی بر روسیه اعمال کرده است. پیامدهای سیاسی این جنگ به ماموریت‌های فضایی نیز رسیده است. مشارکت‌های فضایی زیادی در نتیجه‌ی این حمله دچار مشکل شده‌اند، با این حال ناسا معتقد است که روسیه و آمریکا به فعالیت طبیعی خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه خواهند داد.

با خدمه "پولاریس داون" آشنا شوید.

ماموریت پولاریس داون به وسیله کپسول کرودراگون شرکت اسپیس‌ایکس انجام خواهد شد و طی آن اولین پیاده‌روی فضایی تجاری نیز انجام می‌گیرد.

حداقل دو نفر از خدمه‌ی این ماموریت در مدار حدودی ۵۰۰ کیلومتری از زمین به پیاده‌روی فضایی خواهند پرداخت. کپسول دراگون دارای هوابند نیست بنابراین فشار کل کابین قبل از باز شدن دریچه کاهش می‌یابد. برای این پیاده‌روی خدمه لباس فضایی جدید اسپیس‌ایکس را به تن خواهند کرد.

توسعه لباس‌های فضایی جدید به همراه اولین آزمایش شبکه ماهواره‌ای استارلینک برای ایجاد ارتباطات مبتنی بر لیزر در فضا برای پیشرفت‌ فناوری‌های مورد نیاز برای سفر به ماه و مریخ در نظر گرفته شده است.

دومین ماموریت پولاریس براساس ماموریت اول و آن چه خدمه از آن آموخته‌اند انجام می‌گیرد.

در نهایت پرتاب سوم این ماموریت، اولین پرواز فضایی انسان با فضاپیمای استارشیپ خواهد بود. استارشیپ یک موشک و فضاپیمای چند بار مصرف است که برای ارسال انسان‌ها و محموله به ماه و مریخ توسعه می‌یابد.

تاریخ انجام این ماموریت مشخص نیست و پیش از آن باید این موشک تاییدیه خود را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کند. در حال حاضر زمان دریافت این تاییدیه به تعویق افتاده است. 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا