روش جدید اولتراسوند برای شناسایی سرطان پروستات

به گزارش نیواطلس، سونوگرافی نوعی ابزار مفید برای تصویربرداری است و تقریبا می‌توان گفت برای بدن ضرر خاصی ندارد. دانشمندان روش جدیدی کشف کردند که این روش نوین اولتراسوند می‌تواند به اندازه ام‌ارآی در شناسایی سرطان پروستات مؤثر باشد.

سرطان پروستات نیاز به درمان بالینی فوری دارد، اما با کشف این روش دانشمندان توانسته‌اند در درمان این بیماری به نتایج خوبی دست پیدا کنند. محققان بریتانیایی نشان داده‌اند که نوع جدیدی از اسکن اولتراسوند سرطان پروستات را با دقتی برابر با «تصویربرداری رزونانس مغناطیسی» (MRI) تشخیص می‌دهد. ام‌ارآی یکی از روش‌های پرهزینه و زمان‌بر است و این جایگزین بسیار مفید واقع شده است.

این یافته‌ها به پزشکان راه آسان‌تری برای آزمایش سریع بیماران مبتلا به سرطان پروستات با اهمیت بالینی ارائه می‌دهد. سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌هاست که مردم از ابتلا به آن رنج می‌برند که در مردان پدیدار می‌شود. روند رشد این سرطان بسیار آهسته آغاز می‌شود و تقریبا از هر پنج مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. و به‌طور معمول این بیماری بدون علائم ظاهر می‌شود.

آزمایش خون یکی دیگر از راه‌های تشخیص سیگنال‌های اولیه این بیماری است، اما این آزمایش منجر به درمان غیرضروری و ایجاد اضطراب در بیماران می‌شود. اسکن ام‌ارآی یکی از مؤثرترین راه برای ارزیابی این بیماری شناخته شده است، اما این روش نیز مشکلاتی به همراه دارد؛ بنابراین در حال حاضر روش جدید اولتراسوند بهترین و مؤثرترین راه است.

منبع:انا