اولین همایش ملی مخاطرات و حقوق (HAZARDS and LAW) در تهران برگزار می شود

رئیس انجمن مخاطره شناسی ایران و رئیس این کنفرانس ضمن اعلام مطلب فوق، پاسخ به نیازهای اجتماعی مردم در زمینه مسائل حقوقی مخاطرات و جستجو برای یافتن راهکارهای حقوقی مناسب بدین منظور و در راستای کاهش مخاطرات را هدف اصلی این همایش ذکر نمود.

دکتر "ابراهیم مقیمی" در ادامه افزود: صیانت از محیط طبیعی که نیازمند سازوکار قانونی مناسب می باشد، ارتقی بنیادهای حقوقی دانش مخاطرات و نیز افزایش دانش بین رشته ای مخاطرات و حقوق از دیگر اهداف این همایش می باشد.

ریس اولین همایش ملی مخاطرات و حقوق محورهای این همایش را شامل: ا- بازخوانی انگاره های بنیادی مخاطرات و حقوق؛ 2- ابعاد حقوقی مخاطرات؛ 3- مخاطره شناسی از منظر حقوق  بستری برای کاهش مخاطرات؛ 4- قضاوت و دادرسی هنگام وقوق مخاطرات؛ 5- جایگاه حقوقی تامین خسارات محیطی؛ 6- جایگاه حقوقی تامین خسارات آسیب دیدگان و قربانیان و بازماندگان مخاطرات؛ 7- آیین دادرسی هنگام وقوق مخاطرات؛ 8- واکاوی اندیشه های حقوقی امام خمینی (ره ) و کاهش مخاطرات؛ 9- راهبردهای حقوقی کاهش مخاطرات؛ 10-  نشانه شناسی حقوقی مخاطرات؛ 11-  روش شناسی مطالعات مخاطرات و حقوق؛ 12- مخاطرات و حقوق بشر؛ 13-  ارزیابی و تحلیل حقوقی قوانین و سیاستها و اقدامات سازمانی مربوط به مخاطرات؛ 14- آینده پژوهی مخاطرات و حقوق؛ 15- نقش رسانه در ارتقای آگاهی های حقوقی مخاطرات در جامعه دانست.

قابل ذکر است که مهلت ارسال چکیده مقالات برای همایش مذکور که در دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، 10 شهریور ماه 1394 و مقالات کامل تا 5 مهر 1394 تعیین شده است. علاقمندان جهت شرکت در این همایش و ارسال مقالات می توانند به سایت انجمن مخاطره شناسی به نشانی: www.ihsa.ir مراجعه و یا به تلفن های: 9141040209 و  09191442431 تماس حاصل نمایند.

    

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا