نوشیدن مایعات در کاهش خستگی بعد از ورزش موثر است

وحید سبحانی متخصص پزشکی ورزشی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: تردمیلی که دارای ضربه گیر است، بهترین تردمیل است، اگر تردمیلی ضربه گیر نداشته باشد باعث فشار مستقیم به زانو و مهره‌های کمر می‌شود و در طولانی مدت ناهنجاری‌های عضلانی، اسکلتی و دردهای مزمن به وجود می‌آید. 
 
وی ادامه داد: انتخاب پوشش، کفش ورزشی مناسب و محل قرار گرفتن تردمیل از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین باید به این نکته توجه داشت، قبل از استفاده باید بدن گرم شود و از سرعت پایین و بدون شیب شروع کرده و به تدریج به سرعت‌های بالا برسد، در پایان نیز به آرامی سرعت را کم کرده و سپس دستگاه را خاموش کند. 
 
 این متخصص پزشکی ورزشی اظهار داشت: استفاده از تردمیل برای کسانی که آرتروز زانو، ‌آرتروز کمر، ناهنجاری عضلانی، اسکلتی، درد حاد کمر و مشکلات قلبی دارند. 
 
وی بیان کرد: هدف از ورزش نشاط و سرحالی است، بنابراین استفاده اصولی از این وسیله ورزشی در پیشگیری از خستگی بسیار موثر است، یکی از علت‌های خستگی بعد از ورزش کم آبی است لذا نوشیدن آب و مایعات حین ورزش باعث کاهش خستگی بعد از ورزش می‌شود. 
 
سبحانی در پایان گفت: استفاده نادرست از تردمیل عوارضی نظیر فشار بر روی مفاصل زانو و کمر، فشار بر روی مهره‌ها، ناهنجاری‌های عضلانی، اسکلتی و دردهای مزمن در ناحیه زانو و کمر را در پی دارد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا