روسیه برای پرتاب ماهواره های اینترنتی انگلیسی شرط گذاشت

به گزارش ایندپندنت، راسکاموس تصمیم دارد چند ماهواره اینترنتی برای شرکت وان وب (که بخشی از آن به دولت انگلیس تعلق دارد) به فضا پرتاب کند. توافقنامه پرتاب این ابزارها به فضا قبلاً از بالا گرفتن تنش ها میان روسیه و اوکراین انجام شده بود.

اکنون این توافنقامه به بستر آزمایشی تبدیل شده که مشخص می کند آیا همکاری بین المللی فضایی میان افزایش تنش ها روی زمین امکانپذیر است یا خیر.

روسیه قبلاً اعلام کرده بود در صورتی ماهواره ها را به فضا پرتاب می کند که وان وب تضمین کند از آنها برای مقاصد نظامی استفاده نمی شود. دیمیتری راگوزین مدیر راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) نیز در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد وان وب هزینه کل پرتاب را پرداخت کرده و بدون در نظر گرفتن انجام شدن یا نشدن پرتاب، روسیه این مبلغ را حفظ می کند و باز نمی گرداند.

اکنون راسکاموس درخواست های جدیدی اعلام و از دولت انگلیس خواسته قبل از پرتاب ماهواره ها در ۵ مارس، سهامش در شرکت را بفروشد.

سازمان فضایی روسیه در توییتی نوشت: به دلیل موضع خصمانه انگلیس علیه روسیه، یک پیش شرط دیگر به عملیات پرتاب وان وب در مارس ۵ اضافه شده و آن کناره گیری دولت انگلیس از سهامداری این شرکت است.دولت انگلیس در سال ۲۰۲۰ سهام وان وب را خرید و این اقدام بخشی از فرایند سازماندهی دوباره شرکت پس از ورشکستگی آن بود. وان وب تصمیم دارد با پرتاب مجموعه ای از ماهواره ها به مدار زمین سرویس اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا