این خودروهای ۵ ستاره امنیت تصادف دارند

به گزارش سیناپرس،  در آخرین دور آزمایش Euro NCAP خودروهای جدید و مدل های سال شرکت های مختلف مورد ارزیابی امنیت بدنه قرار گرفته و برخی از آن ها توانستند امتیاز ایمنی پنج ستاره را کسب کنند. بر این اساس اعلام شد رنو مگان E-Tech Electric جدید و فولکس واگن پولو از جمله این مدل های بسیار امن محسوب می شوند. 

بررسی ها انجام شده نشان می دهد سوپرمینی به روز شده فولکس واگن به دلیل کیسه هوای جدید وسط و سیستم های قوی تر جلوگیری از تصادف، پنج ستاره کسب کرد. به گزارش سیناپرس، طی این آزمایش، محصول جدید فولکس واگن بر اساس سطح تجهیزات استاندارد خود، امتیاز ۹۴ درصد برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال، ۸۰ درصد برای محافظت از سرنشینان کودک و ۷۰ درصد برای کاربران آسیب ‌پذیر جاده و کمک ایمنی کسب کرده است.

در ادامه این آزمایش، کراس اوور کامپکت جدید فولکس واگن تایگو نیز با پنج ستاره به پولو پیوست و امتیازهای ۹۴ درصد برای محافظت از سرنشینان بزرگسال، ۸۴ درصد برای محافظت از سرنشینان کودک، ۷۱ درصد برای محافظت از کاربران آسیب پذیر جاده و ۷۰ درصد برای کمک ایمنی کسب کرد.

به گزارش سیناپرس،  مگان E-Tech Electric SUV دیگر خودروی امن امسال محسوب می شود که به لطف سیستم های بهبود یافته بدنه و مهار و همچنین سیستم های پیشرفته کمک راننده که شامل ترمز اضطراری خودکار می شود، پنج ستاره گرفت. این خودروی الکتریکی برای حفظ  امنیت بزرگسالان، امتیاز ۸۵ درصد امتیاز را کسب کرده و با امتیاز ۸۸ درصد برای سرنشینان کودک بسیار ایمن تلقی شد و به ترتیب امتیازات ۷۹% و ۶۵% را برای کمک ایمنی و حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده به دست آورد.

به گزارش سیناپرس، لکسوس NX جدید که پلتفرم خود را با تویوتا RAV4 مشترک است نیز در آزمایش های امسال پنج ستاره کسب کرد. بالاترین امتیاز این خودرو برای کمک ایمنی ۹۱  درصدی بود، در حالی که کمترین سطح امنیت آن برای محافظت از کاربران آسیب پذیر جاده محسوب می شود که عدد ۸۳ درصد را نشان می دهد.این SUV علیرغم اینکه لکسوس تمام اطلاعات فنی مدل را ارائه نداده بود، به این امتیاز دست یافت. 

به گزارش سیناپرس،  ب ام و سری ۲ کوپه با سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز در این تست نشان داد که از خودروها و عابران پیاده به خوبی محافظت می کند. البته این خودروی آلمانی، چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را کسب کرد. 

مدل‌های دیگر آزمایش‌شده در این دور شامل شاسی‌ بلند الکتریکی فولکس‌ واگن ID 5 بود که امتیاز پنج ستاره‌ای را از آن خود کرد. فورد Tourneo Connect MPV، که بر اساس فولکس واگن جدید Caddy ساخته شده است، نیز همان امتیاز پنج ستاره را به دست آورد.

گفتنی است قانون جدید امنیت خودرو از تابستان امسال در اروپا اجرایی شدهو نصب سیستم های ایمنی مهم را الزامی می کند. بر این اسا داشتن سیستم کمک سرعت و ترمز خودکار در تمام خودروهای جدید مورد نیاز است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا