ایجاد ۲۲۵ هزار شغل با حمایت بنیاد برکت از صنایع بزرگ و کوچک

 محمد ترکمانه افزود: حمایت و توانمندسازی اقتصادی ۹۳۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل‌های بنگاه‌محور، تسهیلات‌ محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد ۲۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است.

وی تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای حمایت و توانمندسازی این ۹۳۰ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است.  

مدیرعامل بنیاد برکت به طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است.

ترکمانه ادامه داد: بنیاد برکت این میزان اعتبار را برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است.

براساس گزارش بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وی از اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند و ۱۴۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و اشتغال خانگی با آن همکاری دارند.  

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: بیشتر افرادی که در این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده‌اند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم‌توان و زنان سرپرست خانوار هستند.

ترکمانه یادآور شد: حمایت بنیاد برکت باعث احیا و فعالیت مجدد این واحد تولیدی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال را دارد.

وی از آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در توسعه این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم که با اجرای فاز توسعه و افزایش میزان تولید، فرصت اشتغال برای افراد بیشتری از اقشار آسیب‌پذیر در منطقه آران و بیدگل ایجاد شود.  

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی در استان اصفهان هم اظهار داشت: این بنیاد  تاکنون از ۱۲ شرکت در قالب طرح اقتصادی بنگاه‌محور و ۲۱ واحد تولیدی در قالب مدل تسهیلات‌محور حمایت کرده و در این بنگاه‌های صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده است.

ترکمانه افزود: بنیاد همچنین از سه واحد تولید تن ماهی، صنایع دستی و اسباب‌بازی در استان اصفهان در قالب مدل مشارکت مدنی حمایت و پشتیبانی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان اصفهان علاوه بر افتتاح واحد مشارکتی تولید اسباب‌بازی در آران و بیدگل از دیگر طرح مشارکت مدنی تولید صنایع دستی آقاجانی در شهرک صنعتی دولت آباد نیز بازدید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا