آموزش قلب انسان با هدف ساخت رگ های جدید

به گزارش سیناپرس، محققان امیدوارند که شناسایی تغییرات در ژن‌ های موجود در سلول‌ها پس از یک حمله منجر به درمان ‌هایی شود که رشد عروق خونی بیشتری را برای نجات عضله قلب افزایش می‌ دهد.

دکتر مایری بریتان (Mairi Brittan) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق می‌ گوید : ما به دنبال درک چگونگی کاهش تعداد سلول ‌هایی هستیم که پس از یک حمله قلبی از بین می روند. شرایط اصلی که ما سعی می کنیم هدف قرار دهیم نارسایی قلبی است. این مشکل زمانی اتفاق می ‌افتد که قلب قادر به پمپاژ خون در بدن نباشد و بیشتر در بیمارانی رخ می‌دهد که حمله قبلی را تجربه کرده‌اند. خبر خوب این است که بقا در بیمارانی که حمله قلبی داشته ‌اند در حال افزایش است، اما در عین حال باید توجه داشت که تعداد بیمارانی که دچار نارسایی قلبی هستند، در حال افزایش است.

بریتان و همکارانشطی مطالعات خود،  قلب بیمارانی را که دچار حمله شده‌اند برای ارزیابی پاسخ سلولی مطالعه می ‌کنند. به گزارش سیناپرس، از نظر پزشکی، زمانی که دچار حمله قلبی می ‌شوید، سلول ‌ها بلافاصله از دست می ‌روند و این مرگ سلولی به مرور زمان به رشد خود ادامه داده و منجر به نارسایی قلبی می ‌شود که در حال حاضر هیچ درمانی ندارد. هدف تحقیقات فوق، این است که بفهمیم چگونه می‌توانیم تعداد سلول‌هایی را که در حال مرگ هستند کاهش دهیم.

به گزارش سیناپرس، این پروژه که هزینه های آن توسط بنیاد قلب بریتانیا در لندن تامین می شود، به محققان این امکان را می‌دهد تا ژن‌های درگیر با این عارضه را مطالعه کرده و درک خود را نسبت به آن چه در سلول ‌های قلب در حین و پس از حمله قلبی رخ می‌ دهد گسترش دهند. 
برخلاف برخی دیگر از بافت‌های بدن، قلب انسان بالغ توانایی بازسازی خود را ندارد. بنابراین هنگامی که یک حمله قلبی داشته اید، آسیب وجود دارد و شما با جای زخم و فیبروز ناشی از آن باقی خواهید ماند.

دکتر بریتان در این رابطه گفت: ما از مطالعات قبلی می‌دانیم که برخی از این سلول‌ها سیگنال‌ هایی را روشن می ‌کنند که نشان می‌دهد آن‌ ها در تلاش برای بازسازی خود بوده و حتی برخی از آن ها  به آسیب پاسخ داده و شروع به رشد مجدد می ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، توانایی طبیعی سلول ها برای حفظ عضله قلب به اندازه کافی خوب نیست، بنابراین تعداد زیادی از این سلول ها می میرند. ما فکر می‌کنیم که اگر بتوانیم بفهمیم که این سیگنال ‌های احیا کننده چیست و چگونه این سیگنال‌ ها برای قلب مفید هستند، آن ‌گاه می‌توانیم یک درمان قطعی برای رفع عوارض ناشی از حملات قلبی ارائه کنیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا