آخرین تمرین اسپیس ایکس برای اعزام فضانورد

به گزارش سیناپرس، تیم مشترک سازمان فضایی ناسا و شرکت خصوصی اسپیس ایکس مستقر در هیوستون در مرحله پایانی آموزش و آماده سازی برای پرتاب اولین ماموریت فضانورد کاملا خصوصی، Ax-1، به ایستگاه فضایی بین المللی در اواخر ماه مارس هستند.

مایکل لوپز-الگریا، فضانورد سابق و فرمانده ماموریت Ax-1، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت: طی این ماموریت، سه میلیاردر که هر کدام ۵۵ میلیون دلار می‌پردازند ولی این افراد را نباید گردشگران فضایی محسوب کرد. آنها افراد پرمشغله ای هستند و زمان زیادی را از زندگی خود صرف کرده اند تا روی این موضوع تمرکز کنند و قطعاً این سفر برای آن ها جنبه گذراندن تعطیلات و گردش ندارد.

این افراد شامل لری کانر از اوهایو، مارک پاتی از مونترال و ایتان استیبه هستند. آنها طی اقامت ۱۰ روزه خود در طول این ماموریت، بر تحقیقات بهداشت فضایی و سایر آزمایش های علمی میکروگرانش تمرکز خواهند کرد.

گفتنی است مجموعه Axiom با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در ۳۰ مارس به ماموریت اعزام شده و زمان پرتاب برای ساعت 2:46 شب از مجتمع 39-A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا تعیین شده است.  بنجامین رید، مدیر ارشد برنامه‌های پرواز فضایی انسان در اسپیس ایکس، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت که اسپیس ایکس  برای حمایت از این ماموریت که یکی از چهار مأموریت خصوصی برنامه ‌ریزی‌شده، برای اعزام انسان به فضا است، بسیار هیجان‌ زده است. به گزارش سیناپرس،کار روی موشک و کپسول در تاسیسات اسپیس ایکس در فلوریدا به خوبی پیش می ‌رود.

به گزارش سیناپرس، مایکل سافردینی، مسئول سابق ناسا، که زمانی برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی را مدیریت می‌ کرد، در این رابطه گفت:  ناسا نظارت و مدیریت بر ایستگاه فضایی را طبق معمول انجام خواهد داد. ماموریت Ax-1 فقط قصد دارد از بخش های ایالات متحده در این ایستگاه استفاده کند، بنابراین نگرانی ها در مورد تجاوز روسیه به اوکراین تأثیر زیادی در این سفر نخواهد داشت.

کریستین میندر، مدیر تحقیقات و ساخت تجهیزات فضایی Axiom نیز در رابطه با ماموریت پیش رو گفت: طی این ماموریت بیش از ۲۵ آزمایش تحقیقاتی انجام می شود که برای ریزگرانش توسعه یافته اند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا