آغاز تحریم خودرویی روسیه

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی ولوو در پی تهاجم روسیه به اوکراین، ارسال خودروها و وسایل نقلیه سنگین  و سبک خود را به این کشور متوقف کرد.

این خودروساز سوئدی در بیانیه ای اعلام کرد: خطرات احتمالی مرتبط با تجارت با روسیه، از جمله تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده ، عامل اصلی در اتخاذ این تصمیم محسوب می شود. گفتنی است این اولین خودروساز بین‌المللی است که فروش خود را در روسیه با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین  و تحریم‌های تجاری اعمال شده بر روسیه ، متوقف می ‌کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند این روند به سرعت توسط سایر خودروسازها نیز تداوم یافته و روسیه توسط تمامی خودروسازان جهان به استثنای برخی شرکای سیاسی خود مانند چین با تحریم مواجه شده و عرضه و تولید این محصولات در کشور فوق متوقف شوند. این موضوع می تواند تبعاتی ناگوار برای مردم این کشور در پی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، شرکت ولوو چارچوب زمانی مشخصی را برای از سرگیری فروش خود در روسیه اعلام نکرده و تنها گفت که هیچ خودرویی را تا اطلاع ثانوی به بازار روسیه تحویل نخواهد داد. این موضوع در حالی است که ولوو سال گذشته ۹ هزارخودرو در روسیه فروخت که تمامی آن ها را از کارخانه‌هایی در سوئد، چین و ایالات متحده وارد کرده بود. گروه ولوو ۳ درصد از فروش جهانی خود را در روسیه انجام می دهد.

گفتنی است تعلیق فروش خودروهای ولوو در روسیه به دنبال تصمیم شرکت همکار تجاری این خودرو ساز یعنی AB Volvo، برای پایان دادن به تمامی فرایندهای  تولید و فروش در روسیه اجرایی شد.به گزارش سیناپرس، این شرکت محصولات سبک و سنگین ولوو و رنو را در کارخانه ای در کالوگا، در حدود ۱۵۰ کیلومتری مسکو، می سازد که از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرده و حدود ۷۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد: ما اکنون کمی شفافیت بیشتری در مورد تحریم ها و امنیت در منطقه داریم، این بدان معنی است که تمام عملیات فروش و تولید ما در روسیه پایان می یابد.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی دایملر تراک نیز فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است. خودروهای تجاری و نظامی داخلی کاماز با همکاری داملر ساخته می شود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا