امکان شرایط پیوند کبد و قلب در همدان نیست

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه پیوند کلیه در همدان انجام می شود و تجهیزات و نیروی انسانی (پزشک متخصص بیهوشی و جراح) این امر در همدان وجود دارد، تصریح کرد: برای انجام سایر پیوندها از جمله کبد و قلب نیازمند شرایط لازم هستیم که در حال حاضر این امر محقق نشده است.

وی افزود: فردی که دچار مرگ مغزی می شود، برای استفاده از اعضای وی، فرد مرگ مغزی به تهران منتقل می شود تا اعضا وی برای استفاده در بیماران نیازمند به پیوند برداشته شود، اعضای فرد مرگ مغزی باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای فرد نیازمند استفاده  شود.

دکتر طهماسبی از برگشتن خانواده فرشچیان به پروژه مرکز جامع سرطان خبر داد و گفت: در گذشته این روند کمی کند شده بود که با پیگیری های انجام شده توسط تیم جدید علوم پزشکی و با دلجویی از خانواده مرحوم فرشچیان، کار دوباره از سر گرفته شده است.

وی گفت: نام نیک فرشچیان برای همیشه ماندگار خواهد بود چرا که این امر بسیار قابل ستایش بوده و سالیان سال مراجعین به مرکز جامع سرطان از وی به نیکی یاد می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز اول مرکز جامع سرطان تجهیز شده و جمعی از بیماران نیازمند شیمی درمانی خدمات خود را از این مرکز دریافت میکنند.

گزارش: سحر فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا