پویش'ما شهر را زیرسایه درختان می خواهیم' در رشت

به گزارش ایرنا، پویشی مردمی تحت عنوان ما شهر را زیر سایه درختان می خواهیم، در رشت به منظور اعلام اعتراض به قطع شدن شبانه درختان در خیابان امام خمینی این شهر توسط شهرداری راه اندازی شده است.
این افراد که اقدام خود را به دور از هر خط و جریان سیاسی عنوان کرده اند، اصلی ترین هدف خویش را حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست طبیعی ذکر و تصریح کرده اند که این پویش، یک گروه مردمی است و بر این باور است که درختان و فضاهای سبز، عاملی برای توسعه هستند نه بازدارنده آن.
شهرداری رشت به بهانه اجرای طرح اتوبوس های تندرو (بی آر تی) ، هفته گذشته، شبانه 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل میدان فرهنگ تا چهار راه قدس را قطع کرد. 
فرانک پیشگر رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفت وگو با ایرنا بیان کرد که در زمان تصویب اجرای پروژه اتوبوس های تندرو (بی آر تی) رشت، حرفی از قطع درختان مطرح نبود و شهرداری برای اجرای پروژه بی آر تی ، مصوبه شورای اسلامی شهر رشت را دارد که این مصوبه نیز از سوی کارگروه فنی ترافیک استان تایید شده است.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری گیلان هم گفت که صدور مجوز راه اندازی اتوبوس های تندرو در رشت، توجیهی برای قطع درختان نیست و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه قطع درختان در شرایط امروزی عمل منسوخ شده ای است و استانداری کاملا با این حرکت مخالف است و مورد تایید مقامات استانی نیست.
رضا اسلامی گفت که در شرایط امروزی و وجود ماشین آلات پیشرفته، امکان کندن درختان از ریشه و جابه جایی و کاشت دوباره آنها با همان طراوت وجود دارد و قطع درختان عملی منسوخ شده است که این اقدام، نشان دهنده ضعف نهاد شهرداری است.
عباس صابر رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در گفت وگو با ایرنا از ارائه کلیات گزارش مربوط به قطع 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی از سوی شهردار رشت خبر داد و در عین حال بیان کرد که تمام بحث ما ، جابجایی درختان در مکانی دیگر بود.
طرح ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی شهر رشت از میدان حشمت تا میدان گیل در خیابان امام خمینی اخیرا به مرحله اجرا درآمده است. این مسیر با ایجاد اولین خط ویژه در رشت و با کمترین توقف اتوبوس ها، سعی در رفع بخشی از مشکلات ترافیکی شهر دارد. 
900 هزار نفر در کلانشهر رشت زندگی می کنند و سرانه فضای سبز رشت ، حدود چهار و دو دهم مترمربع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا