شرکت ایران در پنجمین مجمع محیط زیست ملل متحد

پنجمین مجمع محیط‌ زیست ملل متحد با حضور وزیران و مقامات عالی‌رتبه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد، ۹ تا ۱۱ اسفندماه سال جاری در نایروبی – مقر برنامه محیط‌زیست ملل متحد UNEP – برگزار خواهد شد و در اولین روز آغاز به کار پنجمین مجمع محیط‌زیست علی سلاجقه سخنرانی می‌کند و دومین سخنرانی وی در ۱۲ اسفندماه خواهد بود و در حاشیه این اجلاس، ملاقات‌های دوجانبه با همتایان محیط زیستی انجام خواهد شد.

«تقویت اقدامات برای طبیعت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار» موضوع اصلی این اجلاس است و مقامات عالی‌رتبه درباره شناسایی راهکارهای ملی و بین‌المللی برای تقویت اقدام‌های انجام‌شده صحبت خواهند کرد.

بخش اول پنجمین مجمع به دلیل شیوع پاندمی کرونا، ، مارس ۲۰۲۱ به‌صورت برخط و بخش دوم در سال ۲۰۲۲  به‌صورت ترکیبی ( حضوری- برخط) برگزار می‌شود.

همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس برنامه محیط‌زیست ملل متحد، مراسم ویژه گرامیداشتی از سویUNEP ۱۲ و ۱۳ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که رئیس هیات اعزامی از کشورمان در آن سخنرانی خواهد داشت.

پیش از آغاز رسمی اجلاس، نشست نمایندگان دائم نزد برنامه محیط‌زیست ملل متحد به مدت هفت روز و به‌منظور بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی کشورها برگزار شد که نمایندگان کشورمان در مذاکرات مرتبط با ۱۸ پیش‌نویس حضور فعال و مؤثر داشتند.

مجمع محیط‌زیست ملل متحد (United Nations Environment Programme) ، عالی‌ترین سکوی مذاکراتی محیط‌ زیست کشورهای جهان، تحت هدایت برنامه محیط‌زیست ملل متحد UNEP  است که با پذیرش کشورهای عضو به‌منظور تقویت برنامه محیط‌زیست ملل متحد، از سال ۲۰۱۴ با ساختاری متفاوت از شورای حکام محیط‌ زیست آغاز به کارکرد و مطابق با قطعنامه مصوب مربوطه، مقرر شد تا اجلاس عالی‌رتبه این مجمع به‌صورت دوسالانه و در سال‌های فرد میلادی برگزارشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا