لغو محدودیت های کرونایی هنوز زود است

به گزارش سیناپرس، ملیتا ووجنوویچ، نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت در روسیه طی مصاحبه ای با گفت: سازمان بهداشت جهانی هنوز به کشور ها توصیه نمی کند که محدودیت های کرونا را لغو کنند.

وی در این رابطه تصریح کرد:‌ اگرچه تدابیر بسته به شرایط در هر کشوری تغییر می کند. اما لغو همه اقدامات و گفتن این که شرایط ما خوب است و به محدودیتی نیاز نداریم، دارای عواقبی جدی خواهد بود. به گزارش سیناپرس، این موضوع به طور ویژه زمانی اهمیت دارد که می دانیم گروه های آسیب پذیر همه جا هستند.   ما همچنین می‌توانیم انتظار افزایش موارد کرونا را در همین گروه‌ های جمعیتی داشته باشیم که باید از آنها محافظت کنیم. 

ووینوویچ تاکید کرد که باید در مورد اقدامات حفاظتی، بسیار مراقب بود. تدابیر اجرایی برای کل کشورها وجود دارد، اما هیچ ‌کس نباید توصیه‌ های فردی را نادیده بگیرد. برای مثال هیچ الزام اجباری برای شستن دست ‌ها قبل از غذا خوردن وجود ندارد، اما به هر حال همه این کار را انجام می‌دهند. مهم ترین چیزی که کشورها در حال حاضر باید مورد توجه قرار دهند، حجم کاری بیمارستان ها و بار سیستم بهداشت و درمان است.

به گزارش سیناپرس، این مقام سازمان بهداشت جهانی در ادامه توضیحاتش افزود: اگر سیستم مراقبت های بهداشتی که شامل مراقبت های سرپایی، آمبولانس و خدمات اورژانس، بستری شدن دربیمارستان و مراقبت های ویژه می شود، بتواند تعداد موارد کووید ۱۹ را مدیریت کرده و سایر مراقبت های پزشکی عادی را به طور همزمان ارائه دهند، کشورها می توانند به کاهش محدودیت ها فکر کنند. در غیر این صورت، تصمیم فوق اشتباه بزرگی است.
وی در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان کرد که سیاست های سازمان جهانی بهداشت از ابتدای همه ‌گیری بسیار واضح بوده است. به گزارش سیناپرس،  این سازمان همواره تاکید می کند که قرنطینه آخرین راه‌ حل است. این قانون زمانی مفید خواهد بود که سیستم مراقبت‌های بهداشتی نیازمند کاهش فشار بوده و باید تخت کافی، تجهیزات ونتیلاتور کافی برای فراهم شود تا از مرگ و میر جلوگیری شده و همه گیری را کنترل کرد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا