محموله ‌ای از تحقیقات علمی جدید به مدار زمین منتقل شد

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا اعلام کرد در محموله جدید اعزامی به ایستگاه بین المللی فضایی،  تجهیزاتی برای انجام آزمایش‌های آتی روی پیری پوست، تومورها و شناسایی راه‌ های بالقوه جدید برای رشد محصولات در فضا ارسال خواهند شد.

گفتنی است در این رابطه تحقیقات علمی از منابع مختلف، از جمله پروژه باتری که قرار است از طرف آژانس فضایی JAXA ژاپن انجام شود، صورت گرفته و داده ‌های حاصل از این آزمایش ‌ها ممکن است به طرق مختلف مفید باشد.

پژوهشگران امیدوارند دور تازه مطالعات در ایستگاه بین المللی فضایی نه تنها به شکل ‌دهی تلاش ‌های فضایی آینده، کاهش نگرانی ‌های سلامتی و اطمینان از اینکه فضانوردان از عرضه ثابت غذای تازه می‌برند کمک می‌کند، بلکه به طور بالقوه با برخی از مشکلاتی که در زمین با آن مواجه هستیم نیز مقابله می ‌کند.

ناسا در این رابطه توضیح می دهد: این بار فضاپیما با محموله ای حدود ۳ هزار و ۷۶۴ کیلوگرم، به مدار زمین می رود. با فرض اینکه هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، فضاپیمای باری سیگنوس تقریباً در ساعت 1:35 بامداد امروز دوشنبه به ایستگاه فضایی رسیده و به آن متصل می‌ شود.

این عملیات به طور زنده از طریق کانال یوتیوب و وب سایت ناسا قابل مشاهده بوده و  فضانوردان این سازمان در ایستگاه بین المللی از بازوی روباتیک Canadarm2 برای گرفتن فضاپیمای باری و اتصال آن به ماژول ISS به نام Unity استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، طی تحقیقات XROOTS تکنیک‌ های مبتنی بر کشت به کمک هوا و آب برای رشد گیاهان در فضا ارزیابی می شود. به باور دانشمندان، این آزمایش ها بر اساس روش ‌های امیدوارکننده‌ ای هستند که ممکن است روزی برای تغذیه فضانوردانی که در زیستگاه‌های فضایی زندگی می‌ کنند استفاده شوند.

در حالی که رشد گیاهان خوراکی در ایستگاه فضایی بین‌المللی چیز جدیدی نیست، ناسا توضیح می‌دهد که سیستم‌ های فعلی شامل محیط رشد مبتنی بر خاک هستند. متاسفانه این روش‌ ها مشکل ‌ساز محسوب می شوند، زیرا نگهداری و تولید انبوه بدون مشکلات بهداشتی، باعث می ‌شود که تولید  محصولات دشوار شود.

از سوی دیگر، روش‌های کشت مبتنی بر هوا و آب ممکن است راه را برای عملیات‌های بسیار بزرگ ‌تر تولید مواد غذایی در فراسوی زمین هموار کند.به گزارش سیناپرس،  در همین حال، تحقیقات پیری پوست Colgate، مشکل بزرگی را هدف قرار می ‌دهد که فضانوردان در مأموریت ‌های فضایی با آن مواجه هستند: پیری پوست سریع ‌تر در محیط‌های ریزگرانشی مانند آنچه در ایستگاه فضایی وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، ناسا در این رابطه می‌گوید افزایش سرعت پیری مطالعه این پدیده را آسان ‌تر می‌ کند و داده‌ها ممکن است منجر به تولید محصولات مراقبت از پوست جدیدی شود که برای کمک به کند کردن روند پیری ساخته می شوند.
دیگر آزمایش‌هایی که تجهیزات مرتبط به آن ها در حال حاضر در مسیر اعزام به ایستگاه فضایی هستند شامل بررسی تومور MicroQuin 3D شامل سلول‌های سرطان پروستات و پستان، آزمایش باتری لیتیوم یونی Space As-Lib JAXA، نمایش فناوری پیشرفته حسگر هیدروژن و تحقیقات SoFIE است که آتش را ارزیابی می ‌کند.

مترجم: حمید تعالی