برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌ شناسان جوان

روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اعلام کرد این همایش از سوم تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ از سوی انجمن علمی دانشجویی گروه باستان‌شناسی با همکاری دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران و پژوهشگاه برگزار می‌شود و قرار است تعداد زیادی از باستان‌شناسان ایرانی و غیرایرانی گردهم آمده و درباره آثار فرهنگی و تمدن ایران بحث و سخنرانی کنند.

همایش باستان‌شناسان جوان در هشت حوزه تخصصی شامل «باستان‌شناسی و آموزش»، «باستان‌شناسی ایران؛ دیروز، امروز، فردا»، «شناخت گذشته با بهره‌گیری از باستان‌شناسی تحلیلی»، «مواد فرهنگی در باستان‌شناسی ایران»، «نظریه و عمل در باستان‌شناسی ایران»، «باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای»، «جدیدترین یافته‌ها از کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی ایران فرهنگی» و «حفاظت از میراث باستان‌شناختی» برگزار خواهد شد.

«فعالیت‌های میدانی؛ نویافته‌های باستان‌شناسی و پژوهش‌های جدید»، «پژوهش‌های بینارشته‌ای باستان‌شناسی»، «رویکردها و مکاتب نوین باستان‌شناسی، ضرورت‌ها و چشم‌اندازها»، «بحران‌های میراث‌فرهنگی؛ گفت‌وگو، راهبردها و پیشنهادات»، «باستان‌شناسی و گردشگری، تعامل و توسعه»، «دستاوردها و آسیب‌شناسی باستان‌شناسی ایران در سدۀ اخیر و حال؛ تئوری و عمل» محورهای هشتمین همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان است.

 این همایش به صورت حضور و آنلاین برگزار خواهد شد. مکان گردهمایی تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است و برای حضور آنلاین در سخنرانی‌ها نیز از طریق لینک https://vroom.ut.ac.ir/literature11 و https://vroom.ut.ac.ir/literature12 می‌توان اقدام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا