تور پرورش ماهی‌ در دریاچه پشت سدها

دکتر مهدی ورسه‌ای در گفت‌وگو با  ایسنا تولید تور قفس‌های پرورش آبزیان را از زمینه‌های تحقیقات در این واحد جهاد دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: این تور که از محصولات مهم حوزه شیلات است برای پرورش آبزیان ارزشمند در دریاچه‌های پشت سدها و سواحل به کار می رود.

وی به بیان ویژگی‌های این تورها پرداخت و گفت: با استفاده از قفس پرورش آبزیان می‌توان لارو ماهیان را در محیط طبیعی پرورش داد.

ورسه‌ای ادامه داد: برای این منظور تورهای مورد نظر به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که ضمن داشتن مقاومت کافی در برابر کشش‌های هیدرو استاتیکی آب دریاچه‌ها، مانع از ورود سایر آبزیان به داخل تور می‌شوند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: ساختار این تورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فلس ماهیان در تار و پود آن گیر نخواهد کرد.ورسه‌ای از اجرای طرح ملی در این واحد خبر داد و اظهار داشت: از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ملی مطالعه و بررسی به روز کردن ماشین آلات صنعت نساجی کشور در ارتباط با سرعت و تکنولوژی بالا به این واحد واگذار و توسط محققان اجرایی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به سفارش شرکت سهامی فرش ایرانی مطالعاتی در خصوص شناسایی منابع آلاینده و راه‌های کاهش و بازیابی مواد با ارزش آنها در واحد پشم شویی اجرایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا