اگر شب ها برای دفع ادرار از خواب بیدار می شوید، بخوانید

به گزارش سیناپرس، دستورالعمل های پزشکی مصرف دارو را برای کاهش خطر سکته و بیماری قلبی توصیه می کند. البته فشار خون را می توان با راهکارهای مبتنی بر سبک زندگی نیز کنترل کرد. مواردی از جمله محدودیت مصرف نمک، اجتناب از مصرف الکل، تغذیه سالم، ورزش منظم، کنترل وزن و ترک سیگار همگی روی فشار خون تاثیر مثبت دارند. 

به گفته محققان فشار خون می تواند مدت ها بدون نشانه و به صورت مخفی در افراد وجود داشته باشد و در این میان برخی علائم باید به عنوان موارد هشدار دهنده در نظر گرفته شوند. 

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که استفاده مکرر از توالت در شب می تواند نشانه فشار خون بالا باشد. در واقع هر چه فرد نیاز به استفاده تعداد دفعات بیشتری از سرویس بهداشتی در شب داشته باشد، خطر فشار خون در وی بیشتر می شود.
به گزارش سیناپرس، دکتر ساتوشی کونو (Satoshi Konno)، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: بررسی های ما نشان می دهد که اگر نیاز به ادرار کردن در شب دارید ممکن است دچار فشار خون بالا و یا وجود مایعات اضافی در بدن خود باشید. اگر این موضوع به کرات دیده می شود، از پزشک خود بخواهید فشار خون و میزان نمک مصرفی شما را بررسی کند.

طی این مطالعه، پژوهشگران ژاپنی اطلاعات ۱۸۸۲ نفر را بررسی کردند که شامل اندازه گیری فشار خون آن ها بوده و از آنها پرسیده شد که چقدر در شب ادرار می ‌کنند. محققان دریافتند بیش از دو سوم این افراد از شب ادراری رنج می بردند.

دکتر کونو در این رابطه می گوید: ما دریافتیم که بیدار شدن در شب برای ادرار کردن با ۴۰ درصد بیشتر احتمال ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است. و هرچه تعداد دفعات بازدید از توالت بیشتر باشد، خطر ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود.

به گزارش سیناپرس، پروفسور باربارا کاسادی، رئیس انجمن قلب و عروق اروپا نیز در این رابطه گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان فشار خون بالا دارند. شناسایی نشانه های زودهنگام فشار خون می تواند به حفظ سلامت عمومی این افراد کمک زیادی کند.

مترجم: مریم عالمی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا