گزارش تصویری از آزمایشگاه فوق پیشرفته زیستی چین

سینا پرس : در تاریخ سی ام ژانویه سال جاری میلادی یکی از پیشرفته ترین و امن ترین آزمایشگاه های زیست شناسی جهان در کشور چین گشایش پیدا کرد . این آزمایشگاه پژوهشگران و دانشمندان این کشور را قادر می سازد تا به مطالعه و بررسی عوامل بیماری زای بسیار خطرناک بپردازند .

لازم به ذکر است این آزمایشگاه مدرن که Wuhan P4 lab نامیده می شود ، در شهر Wuhan مرکز ایالت Hubei کشور چین واقع شده و ساخت آن ده سال طول کشیده است .  طراحی و ساخت این آزمایشگاه در سال 2003 و همزمان با شیوع بیماری سارس of Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) در چین آغاز شد و هزینه ساخت آن توسط آکادمی علوم چین و شهرداری شهر Wuhan پرداخت شده است . در ساخت این آزمایشگاه  فرانسه نقش مهمی ایفا کرد به طوری که بخش های زیادی از ادوات و تجهیزات آن توسط فرانسه ساخته شده و به چین انتقال پیدا کرد .

در این آزمایشگاه ، می توان به مطالعه و آزمایش انواع عوامل بیماری زا پرداخت و خطرناک ترین ویروس ها و عوامل بیماری زای واگیر دار که می توانند از طریق هوا منتقل شوند ، مورد آزمایش و مطالعه قرار می گیرد .

قابل توجه است که دانشمندان و پژوهشگران چینی به همراه مراکز پژوهشی رسمی این کشور از ساخت و  افتتاح چنین آزمایشگاهی ابراز خوشحالی کرده و اعلام کردند که با وجود چنین آزمایشگاهی پزشکان و دانشمندان این کشور قادر به بررسی و مطالعه بیماری های همه گیری مانند ابولا خواهند بود و این مساله گام مهمی در حوزه  پیشرفت های پزشکی چین محسوب می شود .