هوش مصنوعی در پهپادهای بادبانی

به گزارش سیناپرس به نقل از yankodesign، شرکت تحقیقاتی دریایی Saildrone در تولید وسایل نقلیه خودران اقیانوس پیما فعالیت می کند که به تازگی ناوگانی از پهپادهای بادبانی را برای جمع آوری اولین داده های طوفانی مجهز به حسگرهای پیشرفته و فناوری هوش مصنوعی راه اندازی کرده است. 

برخی بر این باورند که محققان بیشتر از اقیانوس ها، از فضای خارج از کره زمین اطلاعات در اختیار دارند. دانش بشر درباره اعماق آبی دریاها زیاد نیست اما این بدان معنا نیست که نمی تواند درباره نواحی دیگر دنیا هم اطلاعاتی را در اختیار قرار دهد بلکه با ابزارهای مختلف می توان داده های زیادی را کسب کرد.

به تازگی، ناوگانی متشکل از 5 فروند پهپاد بادبانی از فلوریدا و جزایر ویرجین توسط کمپانی Saildrone به عنوان یک شرکت تحقیقاتی دریایی برای جمع آوری داده ها به مدت سه ماه به دریا انداخته شده اند که قرار است نخستین پژوهش های خود را از طوفان های رخ داده، انجام دهند. 

با توجه به اخبار مربوط به تغییرات آب و هوایی و طوفان های استوایی که در زمانی بندی خاصی رخ می دهند، بشر نسبت به این پدیده حساس شده است. طی چند دهه، اطلاعات لازم برای درک بهتر تغییرات آب و هوایی، طوفان ها، چرخه کربنی و امنیت دریایی در اختیار دانشمندان قرار گرفته است. 


به گزارش سیناپرس، این ناوگان پهپادهای بادبانی، متشکل از وسایل نقلیه سطحی خودکاری هستند که با انرژی خورشیدی و باد، داده های موردنیاز را به کمک فناوری هوش مصنوعی و استفاده بیش از  20 حسگر درباره تغییرات و شرایط آب و هوایی ارائه دهد. به گزارش سیناپرس، در بررسی های صورت گرفته در آب های اقیانوسی بی المللی، حداقل اثر کربنی به جا مانده است. 

هر پهپاد بادبانی حدود 680 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به یک بادبان فتوولتائیک است که با توجه به جذب انرژی از خورشید، نیروی لازم برای حرکت این پهپادهای بادبانی را به سمت چشم طوفان حفظ کند. به گزارش سیناپرس، محققان سال ها تلاش کرده اند که این وسیله دریایی اقیانوس ها و آب های جهان را بررسی کرده و در سایه فناوری های جدید به کار رفته در آن، هنگام اندازه گیری دمای آب، میزان شوری و ترکیبات شیمیایی موجود در آب، کف اقیانوس ها را هم نقشه برداری کند.

این پهپادهای بادبانی به منظور مسیریابی برنامه ریزی شده اند و قادرند بدون سرنیشن و به طور خودکار از نقطه ای به نقطه دیگر بروند. 

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا