اومیکرون منجر به اختلالات پیچیده عصبی می شود

به گزارش سیناپرس، چند ماهی از ظهور سویه جدید و بسیار انتقال پذیر کرونا در آفریقای جنوبی می گذرد که از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان سویه اومیکرون معرفی شد. طی این مدت مشخص شد که این سویه به شدت واکسن گریز بوده و البته قابلیت سرایت زیادی دارد.

در این میان برخی اخبار حاکی از ابتلای خفیف افراد به این بیماری بوده و این مساله تا جایی پیش رفت که بسیاری از مردم سویه اومیکرون را در حد یک سرماخوردگی ساده می دانند در حالی که مطالعات جدید نشان می دهد ابتلای به این بیماری می تواند تاثیرات جانبی شدید و قابل توجهی در پی داشته و سیستم ایمنی بدن را تضعیف و منجر به التهاب و اختلالات عصبی جدی شود.
به گزارش سیناپرس، در همین رابطه آندری ایسایف (Andrey Isaev) بنیانگذار و مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی DNKOM، اعلام کرد: سویه اومیکرون کووید-۱۹ ممکن است منجر به عوارض عصبی و کووید طولانی مدت در بزرگسالان و التهابات سیستمیک در کودکان شود.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: علیرغم روند سبک تر سویه اومیکرون،، لازم است درک کنیم که اگر ویروس کرونا منجر به ذات الریه و استفاده از تجهیزات تنفس مصنوعی در ریه نشود، باز هم خطرناک بوده و ممکن است عواقب دیگری نیز در پی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، یافته های پیشین نشان داد که کووید ۱۹ ممکن است منجر به بروز اختلالات شدید در سیستم عصبی شود. یافته های ما نشان می دهد عوارض جانبی پس از ابتلا و مشکلات عصبی ناشی از کووید طولانی ممکن است در صورت آلوده شدن به اومیکرون نیز رخ دهند. متاسفانه باید به این نکته نیز اشاره کنیم که التهاب سیستمیک ممکن است در کودکان پس از ابتلا به اومیکرون ظاهر شده و به عنوان یکی از عوارض جانبی بیماری ایجاد شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا