پیش بینی شرایط آب و هوائی بر پایه رفتارهای موش خرما

سینا پرس : بر اساس گزارش های رسیده از یکی از مسئولان باغ وحش سن پترزبورگ ، فرول (Frol) موش ‌خرمای کوهی امریکایی می تواند به پیش بینی آب و هوای روسیه بپردازد .

لازم به ذکر است که موش های ‌خرمای کوهی امریکایی (Groundhog) جونده هایی از خانواده سنجاب ها هستند که به گروه بزرگی از سنجاب ‌های زمینی به نام مارموت‌ ها تعلق دارند . این موجودات کوچک در زمین‌ های پست زندگی می کنند . موش‌ خرمای کوهی امریکایی به طور گسترده در امریکای شمالی و نواحی شمال شرقی و مرکزی ایالات متحده امریکا پخش شده‌ اند و به حیات خود ادامه می دهند . قابل توجه است که این موجودات در شمالی‌ ترین نقاطی از قبیل آلاسکا نیز مشاهده شده‌اند و محل زندگی اشان در حال گسترش به سمت جورجیا است .

فرول از روز یک شنبه از خانه خود خارج شده و درست یک روز پیش از موش خرمای کوهی امریکایی معروف پنسیلوانیا به نام فیل (Phil) به پیش بینی آب و هوا پرداخته است . فیل (Phil) موش خرمای دیگری است که همانند فرول به پیش بینی آب و هوایی در ایالات متحده امریکا می پردازد .

قابل توجه است که فرول موجودی پر انرزی و خوش مشرب است. بر اساس توضیحات مسئولان باغ وحش سن پترزبورگ ، پنج سال است که در بین حیوانات این باغ وحش ، این جانور توسط بازدید کنندگان تغذیه و نوازش می شود . در حالی که موش خرمای کوهی امریکایی باغ وحش مسکو از بیدار شدن و پیش بینی آب و هوا خودداری می کند .

جالب است که از سال 1887 میلادی در پنسیلوانیا روزی به نام روز موش خرمای کوهی امریکایی (Groundhog Day) نامگذاری شده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا