آنچه درباره خود مان فکر می کنیم به حقیقت می پیوندد

به گزارش سیناپرس؛ شاید شما جزو افرادی باشید که راحتان را در یک جزیره دور افتاده پیدا کرده اید؛ شاید هم تصادفاً همه چیز خوب است و شما در مسیر درست قرار دارید. لوئیز هی در کتاب «شفای زندگی» گوشه‌ هایی از سفرهایی به نقاطی که در آنجا به تکامل رسیده را در اختیار مخاطبان می‌ گذارد.

این کتاب و نکات شفابخش و کارگاه های الهام بخش نویسنده در حکم هدیه بسیار گرانبها و منحصر به فرد به این دنیای طاقت‌فرسا است. گفتنی است؛ افرادی که مبتلا به بیماری ایدز بودند پس از آشنایی با مطالب این اثر توانستند به خوبی از مفاهیم شفابخش و دانسته های ارزشمند آن استفاده کنند. تک‌تک افراد مبتلا به این بیماری وقتی که برای نخستین بار به نوارهای صوتی لوییز را گوش دادند، با اولین سخنان وی نگرشی مثبت نسبت به این بیماری پیدا ‌کردند و بسیاری گوش کردن به این نوار را به عنوان بخشی از برنامه مراسم شفای روزانه خود قرار دادند.

دیو براون، یکی از بزرگترین فوتبال لیگ راگبی استرالیا درباره این اثر گفته است؛ «در این کتاب هر چه را که مخاطبان می خواهند از زندگی بدانند را در اختیارشان قرار داده شده است. درس هایی که می تواند آن ها را نسبت به خود  به کار ببرید دقیقا همینجاست. برای مثال راهنمای مرجع لوییز راجع به الگوی ذهنی احتمالی در بروز بیماری ها و ناخوشی ها که از نظر من تجربه واقعا قابل توجه و ارزشمند است و یا فردی در جزیره خالی از سکنه را تصور کنید که اغلب این طور نوشته ها را در یک بطری در بسته و وقتی در ساحل نشسته پیدا می‌کند و می‌تواند هر چه که برای ساختن زندگی اش نیاز دارد یاد گرفته و با آن دنیایش را بهتر و زیباتر کند.»

مهم نیست که کجا هستید

در این کتاب هر فصل در نهایت با یک راه درمانی به پایان می رسد که موجی از عقاید و باورهای مثبت برای از بین‌بردن نگرانی‌ها است و در نهایت نویسنده در کتابش به شما نشان می دهد که مهم نیست اهل کجا هستید؟ یا اینکه جایی که در آنجا متولد شده اید تا چه حد کوچک است مهم این است که شما می‌توانید زندگی‌تان را هرگونه که باشد تغییر دهید و بدانید که مادامی که دارید بنابر، این عقاید و نظرات کار می کنید حمایت صمیمانه نویسنده را با خود دارید.

نویسنده در این کتاب معتقد است که چیزی که راجع به خودمان فکر می کنیم به حقیقت می پیوندند. وی می گوید؛ «همه و همچنین خود من در قبال آنچه در زندگی ‌مان رخ می ‌دهد از بهترین اتفاق ‌ها گرفته تا حوادث بد زندگی مسئول هستیم افکارمان زندگی آینده مان را می سازد هر یک از ما با افکار و احساسات مان تجربیات مان را می سازیم افکار و سخنانی که بر زبان می آوریم تجربیات مان را رقم می‌زند. موقعیت هایی را ایجاد می کنیم و بعد به خاطر ناکامی هایمان دیگران را مقصر می ‌دانیم و اینگونه انرژی ما را از دست داده و دچار سرخوردگی می شویم. نه کسی نه جایی نه چیزی وجود دارد که در ذهن ما تعادل و هماهنگی لازم را داشته باشد و تنها آن را در زندگی مان می‌ یابیم.»

گزارش: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا