مدت زمان بستری شدن بر اثر سویه اومیکرون چقدر است؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به سویه اومیکرون را عمدتا افراد نوجوان و جوان تشکیل داده و سرعت سرایت این ویروس بسیار زیادتر از سایر سویه ها است اما در عین حال احتمال بستری شدن در بیمارستان یا نیاز به تجهیزات خاص تنفسی در افرادی که به اومیکرون آلوده شده اند نیز نسبت به افرادی که انواع آلفا و دلتا را تجربه کرده بودند، کمتر است.

در این مطالعات جدید، محققان داده‌ های مربوط به بیماران را در بیمارستان متدیست هیوستون بررسی کردند، جایی که تا آغاز سال ۲۰۲۲، اومیکرون مسوول ۹۸ درصد از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بود. بر اساس این مطالعه، تا پنجم ژانویه تعداد ۴۴۶۸ بیمار به دلیل ابتلا به اومیکرون در بیمارستان بستری شدند.

یافته‌ها نشان داد که 55 درصد از عفونت‌های کرونا در بیماران واکسینه شده توسط اومیکرون ایجاد می‌شود، در حالی که این میزان برای آلفا کمی بیش از 5 درصد و برای دلتا 0.9 درصد است.

از زمانی که نخستین بیمار مبتلا به اومیکرون در این بیمارستان شناسایی شد، تنها سه هفته طول کشید تا این نوع بیشتر موارد جدید کرونا را به خود اختصاص دهد. به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در این رابطه خاطرنشان کردند که سرعت شیوع اومیکرون بسیار زیاد بود، زیرا تجربیات قبلی نشان می داد بین ابتلا و تشخیص نخستین مورد دلتا و تبدیل این سویه به نوع غالب کرونا حدود سه ماه به طول انجامیده بود.

به گزارش سیناپرس،محققان در این رابطه خاطرنشان می کنند : ویروس‌ها دائماً تغییر می‌ کنند و در نتیجه انواع آن ‌ها می ‌تواند کم و بیش شدید شود. این مطالعه همچنین نشان داد که میانگین سنی بیماران مبتلا به سویه اومیکرون حدود  44.3 سال است که در مقایسه با 48.3 برای بیماران دلتا و 50 سال برای مبتلایان به آلفا با کاهش رده سنی مواجه شده است.
به گزارش سیناپرس،از سوی دیگر مدت زمان بستری شدن به دلیل ابتلا به اومیکرون 3.2 روز بود در حالی که این میزان برای بیماران دلتا 5.4 روز و برای بیماران آلفا 5.1 روز ثبت شده است.

یافته‌ها نشان داد که 55 درصد از عفونت‌های کرونا در بیماران واکسینه شده توسط اومیکرون ایجاد می‌شود، در حالی که این میزان برای آلفا کمی بیش از 5 درصد و برای دلتا 0.9 درصد است. به این ترتیب مشخص می شود اومیکرون بسیار واکسن گریز تر از سویه های پیشین است. به گزارش sinapress، سرپرستی این مطالعات بر عهده  دکتر جیمز موسر (James Musser) قرار داشت.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا