استفاده از فناوری های نوین هوایی برای حفاظت از حیات وحش

علی تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این تفاهم نامه برنامه ریزی شد تا از ابزارها و فناوری های نوین مانند تجهیزات گشت های هوایی در زمینه حفاظت از حیات وحش استفاده شود.
وی اظهار کرد:با استفاده از فناوری های نوین هوایی علاوه بر پایش مناطق تحت حفاظت، امکان ردیابی متخلفان صید و شکار نیز فراهم می شود که بر این اساس حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تقویت می شود.
تیموری گفت: اکنون استفاده از این فناوری ها با همکاری سازمان صنایع هوایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهار استان گلستان، فارس، لرستان و آذربایجان غربی به صورت آزمایشی آغاز شده است.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بعد از مرحله آزمایشی این استان ها قرار است این فناوری ها در تمام استان های کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: این تجهیزات و فناوری های نوین در بحث پایش حریق، حفاظت، ردیابی متخلفان شکار و صید و ردیابی انواع آلودگی ها کاربرد دارد.

*** بازنگری دستورالعمل استفاده از خدمات همیاران محیط زیست
تیموری اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست بازنگری دستورالعمل استفاده از خدمات همیاران محیط زیست است که با هدف توسعه استفاده از همیاری و همراهی تمام شهروندان و ظرفیت سمن ها در امر حفاظت از حیات وحش و کشف و پیگیرد متخلفان انجام شده است.
وی گفت: این دستورالعمل در حال نهایی شدن است و بعد از آن توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ می شود که در تلاشیم این کار تا چند روز آینده انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا