پتینه کاری تلفیق هنر مدرن و سنتی

زهرا سادات هاشمی، کارشناسی ارشد هنر اسلامی و هنرمند پتینه کار در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: آن دسته از اجسام، سطوح و پوشش های دکوراتیوی که نمای قدیمی و کهنه ندارند، پتینه محسوب نمی شوند.

وی ادامه داد: در واقع تمام مواردی که گفته شد در پتینه کاری جهت کهنه و قدیمی نشان دادن سطوح و اجسام استفاده می شود.

این کارشناسی ارشد هنر اسلامی از میکروسمنت به عنوان نمونه ای مدرن و پیشرفته از متریال سنتی نام برد و گفت: این تکنیک در طراحی مدرن و مینیمال کاربرد زیادی دارد و برای سبک های کلاسیک و روستیک هم مناسب است.

وی افزود: میکروسمنت یک پوشش تزئینی، پلیمری بر پایه سیمان، رزین های آب پایه و افزودنی ها و رنگدانه های معدنی است که پوشش بی نظیر و با دوام ایجاد می کند.

هاشمی یادآور شد: این پوشش در سال 2015 به عنوان یکی از منحصر به فردترین پوشش ها از معماران و طراحان داخلی انتخاب شد.
وی اضافه کرد: کیفیت بالا، سطح یکپارچه و بدون درز، مقاومت بالا در برابر فشار و تردد، خراش و مواد شیمیایی متعارف، نظافت و تمیز کردن بسیار آسان حتی با آب و  صابون، تنوع بافت و رنگ بندی بالا، سازگار با محیط زیست، غیر قابل نفوذ و غیرلغزنده از جمله ویژگی های میکروسنمت به شمار می رود.
این هنرمند پتینه کار خاطرنشان کرد: ضخامت کل این پوشش بین 2 تا 3 میلی متر است و از آن می توان در کف، نما، پله ها، وان حمام، سرویس بهداشتی، شومینه، میزهای پیشخوان و دیوارهای دکوراتیو و غیره  استفاده کرد.

گزارش: امیر امین الرعایا

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا