آزمایش بالینی روش درمانی جدید هپاتیت سی

دانشمندان مرکز پزشکی Intermountain واقع در ایالات متحده امریکا اعلام کردند که روشی جدید برای درمان هپاتیت سی (Hepatitis C) به دست آورده اند که در حال طی کردن مرحله آزمایش های بالینی است .

گفتنی است گینا پالمر داگلاس (Gina Palmer-Douglas) از بیماران مبتلا به هپاتیت سی بوده که در بخشی از آزمایش های بالینی جهانی که در آن 660 بیمار مورد بررسی قرار گرفته بود ، شرکت داشت. او پانزده سال پیش به بیماری هپاتیت سی مبتلا شد و پس از شرکت در این آزمایش ها درمان شده و بعد از سال ها تحمل درد و رنج ، از سلامت خود اظهار شادی می کند .  

قابل توجه است که هپاتیت سی (Hepatitis C) نوعی عفونت است که  از راه خون آلوده منتقل می شود. این بیماری به طور عمده کبد را تحت تأثیر قرار داده  و عامل ایجاد کننده  آن ویروس هپاتیت سی (HCV) است .

بر اساس مندرجات پرونده پزشکی این بیمار ، ویروس هپاتیت سی ، کبد گینا پالمر داگلاس را دچار مشکل شدید کرده و همچنین باعث از کار افتادگی کلیه هایش شده بود که در نهایت مجبور به عمل پیوند کبد در ده سال پیش شد . این بیماری پس از 5 سال مجددا کبد جدید داگلاس را نیز مورد تهاجم قرار داد برای همین زمانی که او از این آغاز انجام این آزمایش های بالینی سراسری در جهان باخبر شد ، تصمیم گرفت ، نام خود را در لیست داوطلبان و شرکت کنندگان آن قرار دهد .

داگلاس در این آزمایش ها شرکت کرد و به خوبی با روش درمانی و استفاده از داروها مدارا کرده و با دریافت یک نوع قرص با برنامه مصرف روازنه دو بار به مدت 24 هفته توانست زندگی سالم خود را باز یابد . او در حال حاضر از بدن و پوستی سالم برخوردار است و زردی چشمانش به طور کامل ناپدید شده است .

بر اساس اظهارات دکتر مایکل چارلتون (Michael Charlton) از متخصصان دستگاه گوارش در مرکز پزشکی – درمانی Intermountain ، پنج درصد از این بیماران به دارو واکنش نشان نمی دهند به همین جهت درمانی جدید تر برای آن ها ارائه می شود . البته محققان امیدوار هستند که بتوانند در بررسی های آینده خود علت دقیق واکنش نشان ندادن بدن برخی بیماران به داروها را پیدا کنند.

دکتر مایکل چارلتون در ادامه توضیحاتش در این رابطه اعلام کرد : " عواملی وجود دارد که باعث می شود ویروس هپاتیت سی در طول بخش های مختلف درمانی ، انعطاف پذیر شود به همین دلیل برای درمان باید ترکیبی از ژنتیک و ویژگی های این ویروس ، در نظر گرفته شود . "

یادآور می شویم که این پژوهش ها و نتایج حاصل از در مجله آنلاین مطالعه دستگاه گوارش (journal Gastroenterology) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا