سمپاشی هوایی مزرعه در ۱۰ دقیقه با پهپاد دانش بنیان

افشین مردانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پهپاد سمپاش وسیله‌ای برای سمپاشی‌های هوایی است که به طور معمول در بخش کشاورزی کاربرد دارد، گفت: هم‌اکنون تعداد محدودی از این پهپادها تولید شده که با فروکش کردن موضوع تحریم‌ها و قیمت ارز خارجی، شرایط تولیدات بیشتر آن فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پهپاد به شکل کنترل از راه دور هدایت شده و پذیرای نرم‌افزار است اما اصل عملیات پرواز به صورت خودکار انجام می شود به این صورت که پس از مشخص شدن نقشه، سایر مشخصات نظیر ارتفاع، عرض و طول پاشیدن به پهپاد داده شده و فرآیند سمپاشی، عملیاتی می‌شود.

این فناور با یادآوری اینکه این پهپاد با ظرفیت ۱۲ لیتری، فضای یک هکتاری را در مدت زمان ۱۰ دقیقه سمپاشی می‌کند، یادآور شد:‌ در سال ۹۸ که فرآیند تولید این پهپاد آغاز شد، تمام نمونه‌های موجود در کشور، وارداتی بودند که این اتفاق با توجه به تحریم و نبود قطعه، کار سمپاشی هوایی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بود.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مردانی ادامه داد: این پهپاد با هدف رفع نیاز داخل تولید شد و توانست ضمن ایجاد رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی، به ازای هر فروند، ۲هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته باشد، در تولید این پهپاد کامل بومی‌سازی‌شده است.

وی به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تولید این پهپاد اشاره کرد و گفت: این معاونت علاوه بر کمک‌های معنوی بسیار، تسهیلاتی را در جهت تولید و توسعه این پهپاد در اختیار شرکت قرار داده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: پروژه طراحی و ساخت پهپاد سمپاش با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری مورد حمایت قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا