حفظ جنگلها از مهمترین مولفه های حیاتی توسعه پایدار است

 معصومه ابتکار روز دوشنبه در رزمایش مهار آتش سوزی جنگل 16دستگاه امداد رسان کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سراب بید یاسوج افزود: نقش جنگلها در حفظ محیط زیست حیاتی است و از این رو باید از این منابع ارزشمند بویژه در حوزه زاگرس بیش از پیش صیانت کرد.

وی به اهمیت نقش جنگلها در ذخیره سازی و حفظ منابع آب زیرزمینی ، جلوگیری از فرسایش خاک، رانش زمین،تلطیف آب و هوا وجلوگیری از بروز خشکسالی اشاره کرد و گفت: نقش حیاتی جنگلها ضرورت برنامه ریزی برای حفظ این منابع ارزشمند را دو چندان کرده است.

خانم ابتکار برگزاری رزمایش مهار آتش سوزی جنگلی دستگاههای عضو ستاد حوادث کهگیلویه وبویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انسجام بخشی دستگاه های عضو مدیریت بحران در موقع بروز حوادث بویژه آتش سوزی را از اهداف کاربردی این رزمایش دانست.

وی گفت:برگزاری این رزمایش علاوه برتمرینی برای آمادگی دستگاههای امدارسان، باعث شناسایی نقاظ ضعفت و نیازسنجی از امکانات این بخش خواهد شد.وی از برگزاری رزمایش نمادین آتش سوزی در 14استان کشور خبر داد وگفت: نیازهای ناشی از تجربیات و نیازهای برآورد شده در این رزمایشها در هیات دولت بررسی و برای تامین امکانات ستاد مدیریت بحران استانها اقدام خواهد شد.

با حضور معاون رییس جمهوری و استاندارکهگیلویه وبویراحمد 16دستگاه عضو مدیرت بحران کهگیلویه وبویراحمد توان عملیاتی خود را در رزمایش مهار آتش سوزی جنگلها در منطقه سراب بید یاسوج به نمایش گذاشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا