ماموریت جدید اسپیس ایکس با موفقیت انجام شد

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی اسپیس ایکس که از مجموعه شرکت های ایلان ماسک محسوب می شود سرانجام و پس از چند تاخیر پیاپی در روزهای گذشته توانست ساعاتی پیش ماهواره ایتایایی ویژه رصد زمین را توسط یک موشک فالکون ۹ از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین اعزام کند.

به گفته این شرکت، اسپیس ایکس سه بار این عملیات پرتاب را به دلیل مشکلات آب و هوایی و چهارمین بار در روز یکشنبه به دلیل نزدیک شدن یک کشتی تفریحی به منطقه پرتاب، به تعویق انداخته بود.

گفتنی است گارد ساحلی این کشتی را به عنوان کشتی عظیم هارمونی دریاهای رویال کارائیب شناسایی کرد که یکی از بزرگترین کشتی های جهان به طول  ۳۶۲ متر است.

دیوید میکالف، کارشناس روابط عمومی گارد ساحلی در بیانیه ای درباره این حادثه عجیب گفت: گارد ساحلی به طور فعال در حال بررسی حادثه روز یکشنبه و نزدیک شدن کشتی کروز به محل پرتاب راکت و به تعویق انداختن پرتاب موشک اسپیس ایکس در پورت کاناورال است.

شرکت خدمات فضایی ایتالیایی Telespazio مستقر در رم نیز درباره این ماموریت گفت: ماهواره جدید تداوم عملیاتی کامل کل صورت فلکی COSMO-SkyMed را که بیش از ۱۵ سال در مدار بوده است تضمین می کند.

آژانس فضایی ایتالیا بودجه این ماموریت را تامین کرده و قصد دارد فضاپیما را از مرکز فضایی فوچینو این کشور در حدود ۸۰ مایلی شرق رم کنترل کند.به گزارش سیناپرس، گفتنی است در ادامه عملیات پرتاب این موشک، تقویت کننده مرحله اول نیز با موفقیت در منطقه فرود شماره یک در کیپ کاناورال فرود آمد.

این ماهواره که توسط Thales Alenia Space مستقر در فرانسه ساخته شده است، تصاویر دقیقی از سطح زمین ارائه می دهد. این تصاویر برای ارائه اطلاعات دفاعی و امنیتی، ردیابی حمل و نقل و نظارت بر بلایای طبیعی، جنگل ها و کشاورزی استفاده می شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا