همکاری مشترک در تولید نانوداروی مبتنی بر RNA

در این همکاری مشترک شرکت آرکتوروس افراد متخصص و مالکیت‌های فکری کاری خود را در حوزه پزشکی RNA به اشتراک می‌گذارد و شرکت جانسن نیز شرایط توسعه دارو، تامین مسائل قأنونی و مهارت‌های بازاریابی را به عهده می‌گیرد.

آرکتوروس تراپیوتیکس (ArcturusTherapeutics)، از شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی RNA، اعلام کرد که این شرکت وارد همکاری تحقیقات مشترک با شرکت جانسن فارماکیوتیکال (Janssen Pharmaceuticals) شده است. براساس این توافق‌نامه که با تلاش شرکت جی جی اینویشن (J&J Innovation) به ثمر نشسته، آرکتوروس از فناوری شیمی Oligomer™ و سیستم رهاسازی نانوذره‌ای LUNAR™ برای تجاری‌سازی نوعی نانودارو استفاده خواهد کرد. همچنین آرکتوروس مبلغی به عنوان حمایت مالی از بخش تحقیق و توسعه دریافت و بخشی از درآمد فروش محصول در آینده را از آن خود کرده است. شرکت جانسن نیز تأمین هزینه‌های توسعه و تجاری‌سازی این نانودارو را به عهده خواهد گرفت.
در این همکاری مشترک، شرکت آرکتوروس افراد متخصص و مالکیت‌های فکری کاری خود را در حوزه پزشکی RNA به اشتراک می‌گذارد و شرکت جانسن نیز شرایط توسعه دارو، تأمین مسائل قانونی و مهارت‌های بازاریابی را به عهده می‌گیرد.
جوسف، پاین مدیرعامل آرکتوروس، می‌گوید: «ما از این همکاری مشترک با یک شرکت دارویی قدرتمند بسیار خوشحالیم. آرکتوروس از این که با شرکتی نظیر جانسن همکار شده بسیار شگفت زده است. این همکاری مشترک قرار است به تولید داروهای مبتنی بر RNA ختم شود.»
آرکتوروس در سال 2013 در ساندیگو تأسیس شد. این شرکت دو فناوری شیمی Oligomer™ و سیستم رهاسازی نانوذره‌ای LUNAR™ را برای تولید دارو به کار گرفته است. این فناوری‌ها قابل استفاده در پزشکی RNA مختلف نظیر RNA پیغامبر، RNA تداخلی و میکرو RNA است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،این شرکت فناوری عامل نوکلئومونومر (UNA) را رمزگشایی کرده و مالکیت فکری آن در قالب پتنتی به ثبت رسانده است. از این فناوری برای هدف قراردادن هر نوع ژنی در ژنوم انسان می‌توان استفاده کرد. این فناوری قابل استفاده در ژن ویروس‌ها و گونه‌های مختلف جانوری نیز است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا