کاوش در ماه تابستان امسال شروع می شود

به گزارش سیناپرس، انجمن تحقیقات و تولید لاووچکین (Lavochkin) طی گزارشی که در چهل و ششمین نست بررسی مطالعات آکادمیک در کیهان ‌نوردی منتشر شد، اعلام کرد: ۲۳ ژوئیه تابستان پیش رو، یک تاریخ محاسبه ‌شده بهینه برای راه ‌اندازی مأموریت اکتشاف ماه روسیه در سال جاری است که با عنوان ماموریت Luna-25  شناخته می شود. در این میان تاریخ ۲۴  جولای به عنوان تاریخ پشتیبان انتخاب شده و در صورت بروز اتفاقات غیر منتظره ای که منجر به لغو عملیات در تاریخ اول شود، در این روز برنامه لونا ۲۵ انجام می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط آژانس فضایی روسیه،  فضاپیمای مورد استفاده در ساخت ایستگاه قمری در ۲۸ یا ۲۹ جولای به مدار ماه خواهد رسید. یکی از نمایندگان انجمن لاوچکین در این رابطه گفت: تاریخ کل محدوده پنجره پرتاب در سال ۲۰۲۲  که از ماه می تا اکتبر در دسترس است، در مطالعات ما به طور کامل محاسبه شده است.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: فعالیت ‌های فضایی ما با هدف مطالعه و کاوش ماه در سپتامبر و اکتبر امکان‌پذیر است، اما تفاوت‌های ظریفی در آن وجود دارد. به گزارش سیناپرس، وی در این رابطه تصریح کرد: تاریخ‌های مشخص شده فرصتی را برای آغاز مأموریت نشان می ‌دهد، اما پرتاب فضاپیما به محض آماده شدن ماژول قمری انجام خواهد شد.

دیمیتری روگوزین، رئیس شرکت فضایی دولتی روسکوسموس روسیه، پیشتر گفته بود که پرتاب موشک حامل سایوز-2.1b با ایستگاه خودکار بین سیاره ای لونا-25 برای ماه می تا جولای ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. او در این رابطه گفت که پرتاب این موشک در ماه جولای به منظور استفاده از ظرفیت انرژی فضاپیما ترجیح داده شده است.

لونا-25 قرار است به اولین فضاپیمای داخلی در تاریخ مدرن روسیه تبدیل شود که بر روی سطح ماهواره طبیعی زمین فرود می آید. این مأموریت کاوش ماه با کمک یک موشک حامل سایوز-2.1b با تقویت کننده فرگات از فرودگاه فضایی وستوچنی در خاور دور روسیه پرتاب خواهد شد. بر اساس پروژه قمری، ایستگاه خودکار Luna-25 برای مطالعات در منطقه قطب جنوب قمری راه اندازی می شود. این کاوشگر قمری قرار است در ناحیه دهانه Boguslawsky ماه فرود آید.

مترجم:نیروانا محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا